    From: "Ben" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Śmierć w szpitalu
    Date: 23 Sep 2003 20:45:53 +0200

    > Co do doświadczenia (mojego kuzyna też łapiduchy ukatrupiły w szpitalu)
    > niestety nie ma organów, które mogłby się na poważnie zajmować takimi
    > przypadkami. Żeby uzyskać pomoc prokuratury trzeba mieć jakieś konkretne
    > informacje (podejrzenia nie wystarczają do wszczęcia, szczególnie w
    > mniejszytch miastach gdzie rządzą koterie) a informacji raczej nie uda
    > ci się uzyskać :(

    Pisanie o "łapiduchach", którzy kogoś "ukatrupili jest żałosne i nie świadczy
    za dobrze o poziomie intelektualnym ...
    Co do odpowiedzialności za błedy w sztuce lekarskiej to mówiąc bardzo ogólnie:
    1) jeśli popełniono przestępstwo odpowie za nie lekarz, który zawinił
    2) odpowiedzialność cywilna spoczywa na szpitalu (nie na lekarzu)

    Co do odszkodowania to Tobie jako szwagrowi zmarłego się ono raczej nie należy -
    zgodnie z art. 446 3 k.c. sąd może przyznać takie odszkodowanie członkom
    najbliższej rodziny zmarłego

    Pozdrawiam
    Ben