  • Data: 2003-09-24 18:23:28
    Temat: Re: Śmierć w szpitalu
    Od: "Ben" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > pociągnąć
    >
    > Moim zdaniem zapętliłeś problem. "Lekarza można pociągnąć do
    > odpowiedzialności za taki błąd, który stanowi przestępstwo." A przestępstwem
    > jest tylko taki błąd, który jest zawiniony, czyli za który można lekarza
    > pociągnąć do odpowiedzialności. Masz jakiś pomysł, jak z tego wyjść?

    Moim zdaniem sprawa nie jest aż tak skomplikowana, choć może biezbyt jasno się
    wyraziłem. Błąd w sztuce lekarskiej może być jednoczesnie przestępstwem ale nie
    musi (odpowiedzialność karna), moze być czynem niedozwolonym, ale nie musi
    (odpowiedzialność cywilna - deliktowa).

    Przestępstwem jest taki błąd, który nie tylko jest zawiniony, ale także taki,
    który wypełnia znamiona przestępstwa.
    Ben