  • 131. Data: 2013-06-24 00:34:35
    Temat: Re: Śmieci po nowemu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Czyli nie rozumiesz terminu "ustawowy obowiązek"...

    > Jeżeli w twojej okolicy firma tak ustali to tak.

    no wlasnie tak ustalila.

    > Dlatego trzeba oczekiwać ustalenia rozsądnych warunków.

    bledne zalozenie
    jak widac juz we wroclawiu i w hrubieszowie czy gdzie tam jeszcze
    liczenie, ze warunki beda rozsadne rozbilo sie jak swieze jajeczko.

    nie ma zadnego ograniczenia na to co sobie ustali firma, ani ty nie masz
    mozliwosci niekorzystania z uslug tej firmy.

    zrobil sie po prostu monopol.

    kurde, czy wy naprawde tego nie widzicie, ze zostaliscie zmuszeniu do
    przymusowego korzystania z uslug jednej odgornie wybraniej firmy na
    warunkach okreslanych przez ta firme i mogacej te warunki zmieniac w
    dowolnej chiwli jak im sie tylko podoba.

    > Na podstawie ogółu śmieci.

    Nie. Na podstawie tego co ustali firma.

    > Jedna butelka nie zmieni niczego w kuble na śmieci.
    > Jak bedzie połowa źle posortowana - mozna mówić o śmieciach
    > nieposortowanych.

    a dlaczego polowa, a nie 1/3 albo 3/4? skad wziales te numerki.

    jak firma ustali, ze jak znajdzie smiec, ktory tam byc nie powinien, to
    znaczy ze smieci sa niesegregowane to tak bedzie

    zalozenie, ze firma zrobi wam dobrze jest strasznie infantylne.

  • 132. Data: 2013-06-24 02:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > jak widac juz we wroclawiu i w hrubieszowie czy gdzie tam jeszcze
    > liczenie, ze warunki beda rozsadne rozbilo sie jak swieze jajeczko.

    Założenie słuszne.
    I jak widać przeważnie się sprawdza, skoro podaje sie tylko kilka
    przykładów głupoty.
    Ale oczywiscie nawet te kilka trzeba naprawić.
    Czekam z niecierpliwością na doniesienia z Wrocławia, bo jak sie ludzie
    dowiedza, że to co na oficjalnej stronie nie jest prawdą, to będzie
    ogólnonarodowy zryw.
    BTW możesz wskazać gdzie są te zapisy z Wrocławia, ze jedna butelka
    nieodkrecone itp drobne uchybienia powodują "niezaliczenie" smieci?

    > nie ma zadnego ograniczenia na to co sobie ustali firma, ani ty nie masz
    > mozliwosci niekorzystania z uslug tej firmy.
    >
    > zrobil sie po prostu monopol.

    Nie rozumiesz słowa monopol.

> [...]
    > warunkach okreslanych przez ta firme i mogacej te warunki zmieniac w
    > dowolnej chiwli jak im sie tylko podoba.

    Oczywiście ze rozumiem. Ale rozumiem też, po co.
    I przyznaję, że chciałbym aby nie było drożej, liczę, ze bedzie taniej a
    jeżeli tak i dodatkowo jeszcze bedziemy odzyskiwać do recyclingu o wiele
    wiecej niz obecnie to dla mnie jest to sytuacja win-win z tylko małym lose.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

  • 133. Data: 2013-06-24 09:35:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 23 czerwca 2013 23:25:23 UTC+2 użytkownik witek napisał:
    > U nas bedzie tak jak zawsze. Zadnej firmy nie bedzie stac na jezdzenie
    >
    > dziesieciom roznymi smieciarami i wszystko bedzie szlo do jednego wora i
    >
    > sortowane potem jeszcze raz. Co zreszta dzieje sie od dawna.

    Bzdury piszesz
    Rozwiązanie jest banalnie proste i tak robią np u nas:
    ,we wtorek jeżdzi śmieciarka i zbiera plastyki, w srodę szkło w czwartek niesort itd.
    A to że ktoś tam wyżej pisał że pomimo segregacji wszystko idzie do jewdnej
    śmieciarki to urban legend.

  • 134. Data: 2013-06-24 10:27:16
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 23 Jun 2013 17:34:35 -0500, witek napisał(a):

> [...]

    Dlatego w pierwszym poście pytam co można uważać za sortowanie odpadów a
    co za ich przetwarzanie. Z tego co znam ustawę to obowiązkiem mieszkańców
    jest sortowanie, obowiązkiem firmy przetwarzanie. I według tego co mi się
    wydaje, to firma ma prawo żądać odkręcenia korka, ale zgniatania puszki i
    mycia butelki już nie, bo te czynności są przetwarzaniem a nie
    sortowaniem.

    I szczerze mówiąc oczekiwałem, że ktoś na tej grupie (przypominam:
    pl.soc.prawo) potraktuje sprawę właśnie jako problem prawny.

    Dodatkowe pytanie prawne: na jakiej podstawie prawnej powstają te
    wszystkie regulaminy i instrukcje i jaką mają moc prawną. Przypominam, że
    my jako mieszkańcy nie zawieramy żadnej umowy z odbiorcą śmieci. A z tego
    co pamiętam gmina wszystkie obowiązujące formalnie w gminie przepisy
    powinna opublikować w wojewódzkim dzienniku urzędowym. Czy może w tej
    sprawie się mylę?

  • 135. Data: 2013-06-24 10:32:51
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 22 Jun 2013 13:19:53 +0000, Budzik napisał(a):

    > Nie wiem. Słyszałem tylko jak minister sie wypowiadał.

    Obawiam się, że te 60% to było całkiem co innego. Jednym z celów reformy
    jest sytuacja gdy 60% śmieci w Polsce będzie sortowana i przetwarzana.

  • 137. Data: 2013-06-24 12:22:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@X...to.z.adresu.Xop.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

> [...]
    > tego co mi się wydaje, to firma ma prawo żądać odkręcenia korka, ale
    > zgniatania puszki i mycia butelki już nie, bo te czynności są

    W sumie okdrecenie korka to tez przetworzenie, bo przeciez nakretki nie
    wyrzucasz do innego worka - nadal zostaje w plastikach.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 136. Data: 2013-06-24 12:22:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Obawiam się, że te 60% to było całkiem co innego. Jednym z celów reformy
    > jest sytuacja gdy 60% śmieci w Polsce będzie sortowana i przetwarzana.

    Nie, nie - odpowiadał dokładnie na wapliwości pod tytułem: sasiad wrzuci
    cos źle i bedzie doplata.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Wątroba była cały dzień śledziona

  • 138. Data: 2013-06-24 14:23:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 23 czerwca 2013 23:25:23 UTC+2 użytkownik witek napisał:
    > juz dawno odkryto, ze zbyt szczegolowe segregowanie smieci sie po prostu
    >
    > nie oplaca i ze duzo taniej wychodzi segregowanie ich na miejscu w
    >
    > sortowniach. Ale jeszcze nie u nas.

    Rozwiniesz?

  • 139. Data: 2013-06-24 15:41:34
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-06-21 03:00, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Matko, to ja sądziłem, ze to jest oczywista oczywistosc juz od wielu lat.
    > Ktoś wyrzucał zakrecone butelki???

    Ja wyrzucam ZAWSZE zakręcone. Dlaczego? Bo gdy taką plastikową butelkę
    zgniotę i zakręcę - to pozostaje zgnieciona. Odkręcona "puchnie" z powrotem.

    --
    MN

  • 140. Data: 2013-06-24 15:53:09
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-06-21 06:00, witek pisze:

    > U nas bedzie identycznie. Na poczatek zapewne zadanie dostanie straz
    > miejska.

    Straż miejska? To już nie będzie się czaić w krzakach z fotoradarem?
    Już widzę funkcjonariuszy brodzących w śmieciach w osiedlowych
    śmietnikach... Prędzej zrobią jakiś strajk okupacyjny niż się tego podejmą.

    --
    MN