  • Data: 2013-06-24 18:58:41
    Temat: Re: Śmieci po nowemu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    jureq wrote:

    > Dlatego w pierwszym poście pytam co można uważać za sortowanie odpadów a
    > co za ich przetwarzanie. Z tego co znam ustawę to obowiązkiem mieszkańców
    > jest sortowanie, obowiązkiem firmy przetwarzanie.

    I według tego co mi się
    > wydaje, to firma ma prawo żądać odkręcenia korka, ale zgniatania puszki i
    > mycia butelki już nie, bo te czynności są przetwarzaniem a nie
    > sortowaniem.

    a gdzie znalazles takie definicji?

    Bo narazie obowiazuje jedna. Co firma sobie wymysli to bedzie obowiazywac.

    > I szczerze mówiąc oczekiwałem, że ktoś na tej grupie (przypominam:
    > pl.soc.prawo) potraktuje sprawę właśnie jako problem prawny.
    >
    > Dodatkowe pytanie prawne: na jakiej podstawie prawnej powstają te
    > wszystkie regulaminy i instrukcje i jaką mają moc prawną.

    uchwala gminy i przetarg na zbieranie smieci.

    Przypominam, że
    > my jako mieszkańcy nie zawieramy żadnej umowy z odbiorcą śmieci.

    No wlasnie. ty jej tylko podlegasz.

    Przypominam, ze do 2020 roku segregowanych ma byc 50% smieci.
    Wiec wczesniej czy pozniej wszyscy zostana do tego zmuszeni.
    narazie zeby sie wszyscy na raz nie burzyli mozna zadeklarowac, ze sie
    nie bedzie segregowało. Potem juz takiego wyboru nie bedzie.

    > A z tego
    > co pamiętam gmina wszystkie obowiązujące formalnie w gminie przepisy
    > powinna opublikować w wojewódzkim dzienniku urzędowym.

    Gdzies uchwala gminy i warunki przetargu pewnie znajdziesz.