  • 61. Data: 2011-09-10 14:16:51
    Temat: Re: Śmieci do śmietników osiedlowych.
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 10.09.2011 15:06, bzdreg wrote:

    > To nie on. To nasi (p)osłowie.
    >
    > P.S. - odpadami niebezpiecznymi są m.in. te "zawierające związki
    > siarki", czyli np. białka... Herr Jesus!...
    >
    > Za chwilę okaże się, że nie wolno pierdnąć, bo 10 tys.

    Gazy to nie odpady. Ale jeśli je wydaliłeś w trakcie prowadzenia DG to
    może sprawozdanie do Marszałka odnośnie emisji wypadałoby złożyć :-)
    Na szczęście do 400zł jest zwolnienie z opłaty (ale nie ze sprawozdania!)

    Tomek

  • 62. Data: 2011-09-10 14:39:59
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "to"

    > Czyli np. wyrzucić do ogólnodostępnego śmietnika.

    Co to jest wedlug ciebie "ogolnodostepny smietnik"? To kazdy taki
    blokowy ktory nie zostal zabezpieczony zamknieciem ktore otworzyc
    moga wylacznie "upowaznieni" lokatorzy? Wedlug mnie takie cos jak
    napisales po prostu nie istnieje.
    AM

  • 63. Data: 2011-09-10 14:54:41
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > To jest w ogóle jakiś chory pomysł, 10x bardziej wolałbym płacić trochę
    > więcej na wywóz śmieci niż łazić jak głupek z kluczem do śmietnika,
    > brudzić ręce o usyfione drzwi do śmietnika itp.

    Ok. To zapłać za mnie. Może być za 10 lat z góry :)
    Powiem sąsiadom. Dziewięciu najlepiej. Chyba też będą chętni.

    --
    Krzysztof

  • 64. Data: 2011-09-10 17:38:08
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-09-10 14:51, to pisze:
    > To jest w ogóle jakiś chory pomysł, 10x bardziej wolałbym płacić trochę
    > więcej na wywóz śmieci niż łazić jak głupek z kluczem do śmietnika,
    > brudzić ręce o usyfione drzwi do śmietnika itp.
    Ty się z choinki urwałeś?? Otwarty śmietnik to śmieci przegrzebane przez
    nurków (akurat tu nie mam nic przeciwko, o ile zostawiają po sobie
    względny porządek), to smród moczu, albo kupa posadzona na samym środku,
    prawdopodobnie nie przez psa i inne tego typu "przyjemności". Jeśli 10x
    bardziej wolisz takie klimaty, to ja podziwiam.

    Maciek

  • 65. Data: 2011-09-10 20:03:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Sep 2011, januszek wrote:

    > Twat napisa?(a):

    > Fakturkę wystawić, wysłać pocztą, razem ze zdjęciem i wezwaniem do
    > zapłaty ;)

    Podatki od faktury płaci się bez względu czy klient zapłaci ;)
    (co najwyżej można później ubiegać się o zwrot z uzasadnieniem
    że "nieściągalne")
    Wezwanie do zapłaty *odszkodowania* to co innego :D

    pzdr, Gotfryd

  • 66. Data: 2011-09-10 20:05:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Sep 2011, Łukasz wrote:

    > Może przesłać zdjęcie do straży miejskiej/gminnej z informacją, że
    > właściciel tego auta wyrzuca śmieci na osiedlowym śmietniku, bo
    > prawdopodobnie nie ma umowy na wywóz z własnej posesji.
    > Ciekawe czy by się tym zajęli i zrobili kontrolę.

    Zrobiliby, przynajmniej "u mnie".
    Na skargi o "podrzucanie" przeszli się po ulicy z "nieblokowymi"
    domkami (wiem bo sam w takim mieszkam :P)

    pzdr, Gotfryd

  • 67. Data: 2011-09-10 20:17:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Sep 2011, tomek wrote:

> [...]
    [...]
    > I jeszcze jedno - do transportu odpadów niebezpiecznych potrzebujesz
    > odpowiednio przystosowanego pojazdu.

    Nie rozumiemy się.
    Jeśli litera prawa tak stanowi jak sugerujesz, to pytam po dobroci,
    czy jak wyjdę z budynku ze śmieciami i rowerem to mam najpierw
    piechotą iść do śmietnika, bo podjeżdżając "nieprzystosowanym
    pojazdem" narażam się na sankcje, czy jednak nie?
    (i na wersję że "w obrębie posesji nie dotyczy" pytam czy to
    jest ZAPISANE).
    Dla jasności: mnie nie dotyczy, bo mam garaż za śmietnikiem :P,
    ale w co poniektórych blokowiskach odległość do śmietnika jest
    mierzalna.

    > Więc może się okazać że taki samodzielny transport to strzał w stopę.

    Właśnie o to pytam.

    pzdr, Gotfryd

  • 68. Data: 2011-09-10 21:23:50
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 10.09.2011 22:17, Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...]
    >
    > Nie rozumiemy się.
    > Jeśli litera prawa tak stanowi jak sugerujesz, to pytam po dobroci,

    A jak nie po dobroci to... kara administracyjna ;) ?

> [...]
    > pojazdem" narażam się na sankcje, czy jednak nie?
    > (i na wersję że "w obrębie posesji nie dotyczy" pytam czy to

    Nie wiem, chyba wprost nie jest ale szukać mi się nie chcę bo ustawa o
    odpadach gra o tytuł mistrza w play off ligi zakręcenia.

    Natomiast ja to widzę tak - po wytworzeniu odpadów można je magazynować
    do czasu przekazania dalej:

    "magazynowanie odpadów -- rozumie się przez to
    czasowe przetrzymywanie lub gromadzenie odpa-
    dów przed ich transportem, odzyskiem lub unie-
    szkodliwianiem;"

    Art. 63. 1. Magazynowanie odpadów może odby-
    wać się na terenie, do którego posiadacz odpadów ma
    tytuł prawny.
    2. Miejsce magazynowania odpadów nie wymaga
    wyznaczenia w trybie przepisów o zagospodarowaniu
    przestrzennym.
    6. Określenie miejsca i sposobu magazynowania
    odpadów następuje w: (...)

    Odnośnie odpadów komunalnych - zarządca posesji ma obowiązek
    zorganizowania ich odbioru, więc to co się dzieje wewnątrz posesji
    podpada pod magazynowanie i nikt się tego nie czepia.

    Jeśli kubły są ogólnodostępne, to jest to strzał w stopę gdyż domniemuje
    się że odpady są w posiadaniu zarządcy posesji:

    "posiadacz odpadów -- rozumie się przez to każ-
    dego, kto faktycznie włada odpadami (wytwórcę
    odpadów, inną osobę fizyczną, osobę prawną lub
    jednostkę organizacyjną), z wyłączeniem prowa-
    dzącego działalność w zakresie transportu odpa-
    dów; domniemywa się, że władający powierzchnią
    ziemi jest posiadaczem odpadów znajdujących się
    na nieruchomości;"

    - a skoro się domniemuje, to można to domniemanie obalić poprzez
    nagranie delikwenta który podrzuca worki.

    Ponieważ ten delikwent nie ma tytułu prawnego do terenu na który
    podrzuca śmieci, to nie jest to już li tylko magazynowanie a co namniej
    transport.

    > Dla jasności: mnie nie dotyczy, bo mam garaż za śmietnikiem :P,
    > ale w co poniektórych blokowiskach odległość do śmietnika jest
    > mierzalna.

    > Właśnie o to pytam.

    Może pamiętasz z *.podatków jakie absurdy są w przepisach
    "środowiskowych". Np. informację o wytwarzanych odpadach należy złożyć
    do starostwa na 30 dni przed rozpoczęciem działania w danej lokalizacji.

    Dotyczy to każdego kto ma np. choćby jedną świetlówkę.

    I teraz załóżmy że zmieniasz lokalizację biura - albo zrobisz sobie
    "zakładkę" 30 dni w trakcie której płacisz za dwa lokale, albo
    rozpoczynając działalność w nowym miejscu podpadasz pod art. 79b uoo - i
    5000zł kary. A to jest tylko pierwszy absurd z brzegu.

    I koniec końców cała zabawa w ochronę środowiska kończy się na
    stosowaniu lokalnie akceptowanego prawa powielaczowego.

    Tomek

  • 69. Data: 2011-09-11 06:19:19
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Ty się z choinki urwałeś?? Otwarty śmietnik to śmieci przegrzebane przez
    > nurków (akurat tu nie mam nic przeciwko, o ile zostawiają po sobie
    > względny porządek)

    Tak, to warunek konieczny. Akurat jestem za dostępem nurków do śmieci.
    Jest to grupa zawodowa wykonująca bardzo proekologiczny zawód a przy tym
    zarabia na życie. Bardzo popieram, chociaż chyba raczej sam nie będę
    tego robił...

    --
    Krzysztof

  • 70. Data: 2011-09-11 09:20:02
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia 10 Sep 2011 12:48:25 GMT, to napisał(a):

    > Na tej zasadzie to możesz zgłosić, że ma pirackiego Windowsa, bo pewnie
    > ma. Wyrzucanie śmieci do ogólnodostępnego śmietnika jest całkowicie
    > legalne.

    Wrzucanie smieci na teren posesji amatora cudzych smietnikow rowniez.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)