  • Data: 2006-04-20 18:49:10
    Temat: Re: Smakowitości za kratkami :-))))))
    Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemek R. napisał(a):

    > mnie zawsze uczono ze wyrazy ktore sie koncza w ten sposob odmienia
    > sie tak jak napisalem, przyznam Ci racje jezeli podasz jakies zrodlo,
    > szukalem w internecie i jakos nic nie znalazlem.

    Nie chcesz, to nie wierz, :" Jak mówic i pisać poprawnie", str 74,
    pierwszy akapit "Rzeczowniki : szyja, nadzieja, Ziaja ( nazwisko) itp
    ( Kaja jest z tej grupy) w odmianie traca j przed końcówką i; pisze się
    więc szyi, nadziei, Ziai, Kai. (Maria Nalepińska, wyd. Wiedza
    Powszechna. To samo znajdziesz w "Zasadach pisowni polskiej"
    Jodłowskiego i Taszyckiego.
    Istnieje jednak również RL;-)

    > z grupy pl.soc.seks, sprobuj cos na jedna 'nagadac' to druga oczy
    > wydrapie :)

    To nie oznacza, ze równiez tu sa koleżankami

    > uwazac wolno ale niech nie rowpowszechnia takich bredni za pomoca
    > srodkow masowego komunikowania.

    Jeszcze prawo tego nie zabrania. A brednie, czy nie, to juz sobie
    czytelnik oceni - pretendujesz na stanowisko pierwszego cenzora IV RP?

    Ktos przeczyta - pusci te
    > brednie dalej, ten dalej i rozejdzie sie po calej polsce.

    I nie daj Boże przestaną więźniów paść poledwiczką, nie? ;-)

    Justyna