    From: "Marcin" <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Służebność osobista - pytanie
    Date: Thu, 1 Dec 2005 22:00:17 +0100

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@N...pl> napisał w wiadomości
    news:dml94s$cje$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > I tak samo oparte na analogii z gruntowych.
    > Wysilałam umysł, skąd Ci to mogło przyjść do głowy ;)
    >
    > Tak czy inaczej pytająca raczej nie ma się czego obawiać.

    > No tak, ale tu rodzice mają wyjątkowo słabe szanse na wygraną.
    >
    > A jeśli już by im się to udało, to musieliby jej zapłacić wynagrodzenie,
    > które by jej tę stratę... wynagrodziło. Czyli w praktyce w najgorszym dla
    > niej razie doszłoby pewnie do wymiany mieszkania na dwa mniejsze.
    > Nie mogą po prostu wystąpić o zniesienie służebności.
    > Oczywiście jeśli ten mąż byłby łajdakiem bijącym rodzinę, to samego męża
> [...]

    Serdecznie dziękujemy Wam za pomoc i wyjaśnieniu naszych obaw . Ma to dla
    nas duże znaczenie ponieważ , nagle rodzice żony , zaczeli nas wyganiać z
    domu robiąc to wbrew zapewnieniom o kórych mówili nam jeszcze przed ślubem .
    Naszym zachowaniem nie burzymy porządku ani spokoju społecznego mieszkańców
    domu . Sytuacja wyniknęla tylko z tej racji iż rodzicom nagle się
    pozmienioało w planach i noszą się z zamiarem zapisu całej nieruchomości
    bratu żony i okazuje się iż stoimy im na problemy w ustanowieniu tego.

    P.S.
    Mamy nadzieję , że gdyby doszo do przepisania nieruchomości na brata żony to
    służebność pozostanie zapisem bez zmian :) ?

    Pozdrawiamy !
    Kasia i Marcin