  • 11. Data: 2005-12-11 18:43:52
    Temat: Re: Skuteczność doręczenia i skutki prawne
    Od: ubisses <u...@w...pl>

    Johnson napisał(a):

    > To (cofnąć powództwo) akurat powód może zrobić też gdy sprawa zostanie
    > zawieszona.

    Ale
    Postanowienie Sądu Najwyższego - Izba Cywilna
    z dnia 14 kwietnia 1967 r.
    II CZ 25/67
    " Przez ,,inne zarządzenia", o jakich mowa w art. 177 § 1 pkt 6 kpc
    należy rozumieć zarządzenia odnoszące się do braków pozwu o podobnym
    charakterze, jak przykładowo wymienione w tymże przepisie niewskazanie
    adresu powoda lub pozwanego, a więc do braków formalnych pozwu, które
    jednak nie mogą być usunięte w trybie art. 130 kpc bądź z uwagi na to,
    że ujawniły się w trakcie trwania procesu, bądź z innych przyczyn."

    Pzdr.

  • 12. Data: 2005-12-11 19:14:31
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > A gdy powód nie zna adresu, to już nie będzie mógł dochodzić swoich
    > roszczeń?

    Co do zasady to nie. Ale zawsze mozna sie zwrocic do CBA o adres.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 13. Data: 2005-12-11 19:34:14
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Mithos" <f...@a...pl> napisał
    > Co do zasady to nie. Ale zawsze mozna sie zwrocic do CBA o adres.

    A gdyby wydano już nakaz, komornik rozpocząłby post. egzekucyjne, to co
    zawiesi je?
    Zakładamy, że zainteresowany nic o tym nie wie, bo nie mieszka w miejscu,
    gdzie wysłano awizowany nakaz.

  • 14. Data: 2005-12-11 22:20:06
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    ubisses napisał(a):
> [...]
    > jednak nie mogą być usunięte w trybie art. 130 kpc bądź z uwagi na to,
    > że ujawniły się w trakcie trwania procesu, bądź z innych przyczyn."

    co chciałeś powiedzieć przez ten cytat?

    KG

  • 15. Data: 2005-12-11 22:22:34
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Piotr [trzykoty] napisał(a):
    > A jeśli rozpoczęłoby się post.egzekucyjne, jak można sprawić, by zostało
    > zawieszone?

    Jak nie będzie tytułu wykonawczego (prawomocnego nakazu z klauzulą
    wykonalności), to i postępowanie egzekucyjne nie może się toczyć.

    > A gdy powód nie zna adresu, to już nie będzie mógł dochodzić swoich
    > roszczeń?

    Jest coś takiego jak ustanawiany przez sąd, na wniosek strony, kurator
    dla doręczeń.

    KG

  • 16. Data: 2005-12-11 22:27:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > Jest coś takiego jak ustanawiany przez sąd, na wniosek strony, kurator
    > dla doręczeń.

    Tytuł egzekucyjny może i uzyska, ale ja sie zawsze zastanawiam po co?
    Przecież bez adresu egzekucji raczej nie przeprowadzi.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 17. Data: 2005-12-11 22:32:41
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Johnson napisał(a):
    > Tytuł egzekucyjny może i uzyska, ale ja sie zawsze zastanawiam po co?
    > Przecież bez adresu egzekucji raczej nie przeprowadzi.

    łatwiej egzekucję niż postępowanie sądowe...

    KG

  • 18. Data: 2005-12-11 22:36:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > łatwiej egzekucję niż postępowanie sądowe...

    Mi wydaje się odwrotnie. W końcu w obydwu wypadkach jest kurator.
    Ale chodzi mi o to, że jak kogoś nie ma to trudniej wykryć jego majątek.
    A niektóre wyroki nie dadzą się w ogóle wyezgekować, choćby te z art.
    1050 kpc. Trudno sobie tez wyobrazić choćby wyjawienie majątku.

  • 19. Data: 2005-12-11 22:45:16
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Johnson napisał(a):
> [...]
    > A niektóre wyroki nie dadzą się w ogóle wyezgekować, choćby te z art.
    > 1050 kpc. Trudno sobie tez wyobrazić choćby wyjawienie majątku.

    zależy od sprawy... teraz nie ma, ale w ciągu 10 lat może się pokazać, a
    przed przedawnieniem trzeba uciec; może jest jakaś nieruchomość...

    KG

  • 20. Data: 2005-12-11 22:52:37
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > co chciałeś powiedzieć przez ten cytat?

    Myślę, że próbował uracjonalnić nowy tren w zwrotach pozwu z powodu
    braku adresu.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."