  • Data: 2015-08-26 22:50:08
    Temat: Re: Skrzyżowanie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26-08-15 o 21:24, (Tom N) pisze:

    > A skoro przepis mówi o jeździe możliwie blisko prawej krawędzi... Tak wiem,
    > nie masz PJ i jestes teoretykiem -- tylko dlaczego Gitfryd sie do tego
    > przyznaje, a reszta wannabie kierowców tylko teoretyzuje...

    Ale od tego przepisu są wyjątki. Nieliczne, tym nie mniej akurat w tym
    wypadku krytycznie istotne. W lewo skręcasz od lewej krawędzi (ulica
    jednokierunkowa) albo środka. Skoro na skrzyżowaniu istnieją (choćby
    wirtualnie) dwa pasy do skrętu w lewo, to należy przyjąć, ze biegną
    przez całe skrzyżowanie. Oczywiście dla bezpieczeństwa powinny być
    oznakowane, ale dopuszczam możliwość, że nie są. Zwłaszcza powinny być
    oznakowane, jak przed skrzyżowaniem mamy dwa, a za trzy pasy, bo
    faktycznie może tu dojść do nieporozumień. Tym niemniej w mojej ocenie
    ten z lewej przy skręcie w lewo powinien trzymać się lewego pasa, zaś
    ten w prawej jechać równolegle do niego, czyli trafiać na środkowy pas.
    Dopuszczam zmianę pasa przez prawego poprzez wjazd na skrajny prawy, bo
    nikomu nie zajeżdża drogi - nie ma tam przecież nikogo.