  • Data: 2006-09-17 16:39:23
    Temat: Re: Sklep inrnetowy, a kasa fiskalna
    Od: ajt <a...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    haste napisał(a):
    > Witam...
    > Temat byl walkowany juz kilka(dziesiat) razy, ale nie znalazłem
    > JEDNOZNACZNEJ odpowiedzi na pytanie.
    > Czy prowadzac sklep internetowy - transakcje TYLKO I WYLACZNIE
    > bezgotowkowe (przelewy, pobrania) musze posiadac kase fiskalna?
    > Obroty oczywiscie powyzej 20k....

    Nie musisz mieć kasy, jeśli płatności otrzymujesz wyłacznie na konto
    bankowe, a z opisu przelewu/wpłaty jednoznacznie wynika, kto i za co
    płaci. Tyle przepisy,a w praktyce tego warunku nie da się spełnić, bo w
    przypadku pobrania poczta czasem podaje w przelewie dane odbiorcy
    przesyłki, ale zwykle można przeczytać np. tylko "wpłata w UP nr 123
    Warszawa". Kiedyś jak sporo sprzedawałem wysyłkowo to sam miałem spore
    problemy z ustaleniem, od kogo to, gdy zdażyło się, że w tym samym
    czasie poszło kilka przesyłek do jednego miasta...
    Również w przypadku przelewów ludzie też potrafią korzystać z konta
    kolegi/ojca/babci itp. Wtedy przelew masz od jednej osoby, w dodatku
    często dziwnie opisany, a wysyłasz komuś innemu. Bywa, że do innego
    miasta. I jak się z tego wytłumaczysz?
    Jeśli więc chesz uniknąć problemów przy ewentualnej kontroli to kup kasę :)
    Andrzej