    From: Asmodeusz <c...@n...prv.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Składany komputer, zniesławienie - pomówienie
    Date: Tue, 14 Sep 2004 17:48:18 +0200

    Artur Ch. wrote:

    > Chodzi Ci o paragraf 456 czy też o ustawę?
    > http://www.oznaczenie-ce.pl/ceguide.php?&sessionID=6
    1d6dfac2e23f338941f0aa2c2236de4&mId=9

    Chodzi mi o jakikolwiek dokument posiadający w polsce moc prawną,
    zobowiązujący mnie do certyfikacji składanych zestawów jako całości.

    > Każdy Kowalski który cokolwiek zrobionego w piwnicy będzie wypuszczał na
    > rynek sam sobie wydrukuje deklaracje zgodności. I co w przypadku jakiegoś
    > nieszczęścia?

    Dokładnie to samo co w przypadku gdyby deklarację wystawił WIelce
    Szanowny Instytut Certyfikujący Z Koziej Wólki.
    100.000 zł kary. Źródło poniżej.

    > Ty wszystkie dyrektywy, rozporządzenia chcesz mieć zawarte w ustawie?
    > W ustawach chcesz by było zawarte o której kowalski może iść do sracza a o
    > której wyjść na taras?

    Ustawy, rozporządzenia i różne inne dokumenty które mają moc prawną
    zobowiązującą mnie do czegoś. Wybacz, ale wywiad w jakiejś gazecie nie
    jest zobowiązucy, niezależnie od tego czyje nazwisko w nim umieszczono.

    > Co do samej wypowiedzi tej pani, zakładam że jest specjalistką w swojej
    > branży i nie chrzani bełkotem spod sklepu jakie uprawiają pani krysia z
    > panią zdzisią.

    A ja w wypowiedzi "specjalistów" po prostu nie wierzę. Myślę że ustawa
    oraz oficjalna interpretacja urtip (a to urtip będzie kontrolował)
    znaczy trochę więcej niż jakaś pani krysia z gazetki chip.

    http://www.urtip.gov.pl/urtip/a/tekst.jsp?place=urti
    p_ln_sa_gl&news_cat_id=92&news_id=229

    I cytat:
    "... karę grzywny w wysokości do 100.000 zł za:
    [ ... ]
    umieszczenie oznakowanie CE na wyrobie, który nie spełnia zasadniczych
    wymagań albo dla którego procudent lub jego upoważniony przedstawiciel
    nie wystawił deklaracji zgodności,"

    Zwróć uwagę w tekście na słowo _producent_. Producent lub przedstawiciel
    wystawia deklarację zgodności. Składam z certyfikowanych części. Ich
    producenci już mają znak CE. Producentem zestawu jako całości złożonej z
    tych części jestem ja. Oczywiście nie mam prawa deklarować zgodności
    jeśli użyję np. zasilacza nie posiadającego CE.

    > Jestem niezmiernie ciekaw co byś zrobił gdyby do Ciebie zawitała taka
    > komisja i podała taka argumentację. Oczywiście będziesz miał prawo wnieść
    > odwołanie - życzyłbym sobie obaczenia jego finału :D

    Jeśli będzie kontrola to z URTiPu. Całkiem mili i kompetentni ludzie.
    Nie sądze żeby mieli takie pomysły jak Twoje.

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919