eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSkarga na decyzje ZUS - odmowa świadczenia renty rodzinnej. › Re: Skarga na decyzje ZUS - odmowa świadczenia renty rodzinnej.
    From: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Skarga na decyzje ZUS - odmowa świadczenia renty rodzinnej.
    Date: Mon, 26 Dec 2005 19:58:38 +0100

    Użytkownik "mariusz" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:039e.000000dc.43b03294@newsgate.onet.pl...

    [...]

    > do Wojewodzkiego Sadu Administracyjnego. Jaka w obecnej sytuacji jest
    > szansa na
    > uzyskanie przyznania mi swiadczeniea renty poprzez zlozenie skargii i jaką
    > konkretną argumentacją czy jej sformulowaniem powinnienem sie kierowac???
    > Dzieki

    Wg mnie masz duże szanse, ale być może sprawa obije się nawet o NSA. Do
    tego proponował bym zainteresować zagadnieniem Rzecznika Praw Obywatelskich.

    Ja argumentował bym w ten sposób.:

    Podobnie jak pracownik będący na urlopie w dalszym ciągu na status
    pracownika. Tak samo i uczeń będący na wakacjach w dalszym ciągu pozostaje
    uczniem. Biorąc pod uwagę ten fakt, można dojść do nstępujących wniosków.:

    Uczeń, który spełnił wszelkie wymogi formalne, tj. zaliczył wszystkie
    przedmioty zostaje mianowany, do następnej klasy, a po zakończeniu roku
    szkolnego otrzymuje świadectwo potwierdzające ten fakt. Uczeń ten nie jest
    już uczniem klasy poprzedniej (nie może nim być, bo otrzymał świadectwo jej
    ukończenia). Pomimo faktu, że uczeń następną klasę rozpocznie po wakacjach,
    w dalszym ciągu przysługują mu wszelkie przywileje wynikające z tego faktu,
    np. opieka medyczna, zniżki ustawowe na przejazdy koleją i wiele innych. Z
    tego faktu należy przyjąć, że uczeń po ukończeniu klasy poprzedniej, staje
    się uczniem klasy następnej, pomimo faktu, że pomiędzy zakończeniem jednego
    roku szkolnego a rozpoczęciem następnego jest okres zwany wakacjami. Tak
    więc jeśli wolą ustawodowcy jest (co znajduje odzwierciedlenie w wielu
    ustawach), że podczas wakacji uczeń nadal pozostaje uczniem, to na podstawie
    tego faktu, należy przyjąć, że uczeń po ukończeniu jednego roku szkolnego,
    staje się natychmiast uczniem nast. roku. Na podstawie tych faktów, oraz
    zasad współżycia społecznego, należy przyjąć, że poprzez zaliczenie roku
    poprzedniego, stałem się słuchaczem ostatniego roku studiów, a więc renta po
    zmarłym ojcu, jak najbardziej mi się należy. Jeśli przyjmie się inaczej, to
    wtedy okaże się, że osoby urodzone w miesiącach lipiec - wrzesień są gorzej
    traktowane przez prawo, gdyż nie mają szansy być uczniem ostatniej klasy w
    dniu swoich 25 urodzin.