  • 11. Data: 2004-03-31 10:51:53
    Temat: Re: Siedzialem 7 miesiecy
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    PZS wrote:
    > Skonczy sie w takim razie w Sztarsburgu.

    Proszę bardzo. Ale tam też nie są skorzy do zasądzania wysokich odszkodowań
    za czas spędzony w areszcie. Zwłaszcza, gdy były podstawy do aresztowania.

    > Mam w dupie ich przeliczania.

    Czy mam przez to rozumieć, że według ciebie dzień w areszcie wart jest
    10.000 zł?

    > Zryli mi beret,

    Możesz wyjaśnić co to znaczy? Niestety nie władam grypserą, a słownik
    pożyczyłem kumplowi i mi nie oddał.

    >a moja rodzina jeszcze sie nie moze pozbierac - juz o
    > potencalnych interesach nie mowiac.

    No wiesz... potencjalnie to mogłeś wygrac 5 milionów w totolotka. Potrafisz
    udowodnić ile byś zarobił, gdybyś nie siedział?

    > I oskarze prokurature o kidnaping.

    Zrób to, a trafisz do prowadzonych w każdym sądzie książek humoru z pism
    procesowych. Poza tym kidnapping to zasadniczo jest porwanie dla okupu. A
    ciebie zgodnie z prawem, choć niesłusznie pozbawiono wolności.

    > To sa jaja zeby w swietle smiesznego prawa robic z ludzkim zyciem
    > eksperymenty.

    Czyli lepiej wypuścić bandytę niż uwięzić niewinnego.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 12. Data: 2004-03-31 11:02:39
    Od: "grupy" <c...@g...pl>

    Użytkownik "PZS" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
    > i zostałem uniewinniony. Będę żądał 2 mln zł. odszkodowania.
    > Jak rokujecie ?
    bedzie ciezko walcz do konca

    > Pzdrw

    nie wiem kim jestes i co robisz zawodowo ale pewna szansa i pewien sposob
    jest ......
    pzdr

  • 13. Data: 2004-03-31 16:40:00
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Prefix wrote:
> [...]
    > wiadomości news:c4dqtv$o1g$1@inews.gazeta.pl...

    > Tez tak sadze, na dodatek w konteksie "wariat"
    > Dotychczas najwyzsze odszkodowanie za areszt wynioslo 160 tys. za 4
    > lata Mozesz zadac 5 mln dolarow, tyle ze realne jest co najwyzej 5
    > tys. (w najlepszym razie) Jakie miales zarobki przed aresztowaniem?

    > Bzdura. Areszt jest ryzykiem panstwa. Jesli go uniewinniono nic nie
    > musi udowadniac i ma prawo do odszkodowania. Ale nie w takiej
    > astronomicznej wysokosci I Strasburg tez tu nie pomoze.
    > Kolesiowi tak zryli beret w tej puszce, ze nie mysli rozsadnie...

    Niestety przepis mówi wyraźnie, że odszkodowanie należy się tylko za
    oczywiście niesłuszne tymczasowe aresztowanie lub skazanie. Sam fakt
    uniewinnienia nie daje jeszcze prawa do odszkodowania

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 14. Data: 2004-03-31 16:49:21
    Od: "|Y|S" <m...@o...MAPSpl>

    > Niestety przepis mówi wyraźnie, że odszkodowanie należy się tylko za
    > oczywiście niesłuszne tymczasowe aresztowanie lub skazanie.

    W jakich przypadkach skazanie niewinnego człowieka
    na karę więzienia jest słuszne?

    /Y\S

  • 15. Data: 2004-03-31 17:33:56
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    > W jakich przypadkach skazanie niewinnego człowieka
    > na karę więzienia jest słuszne?

    Zawsze skazanie niewinnego jest niesłuszne. Ale odszkodowanie należy się
    tylko wówczas, gdy jest ono oczywiście niesłuszne - gdy oczywistym jest, że
    sąd mając takie dowody jakie miał nie powinien był tego człowieka skazać.
    Bo sąd nie jest wszechwiedzący i skazuje na podstawie takich dowodów jakie
    ma. A świadkowie moga kłamać, biegli się mylić, a dokumenty mogą być
    fałszywe.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 16. Data: 2004-03-31 17:37:17
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    > W jakich przypadkach skazanie niewinnego człowieka
    > na karę więzienia jest słuszne?

    a kogoś skazano?

    KG

  • 17. Data: 2004-03-31 17:48:09
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Falkenstein napisał:
> [...]
    > sąd mając takie dowody jakie miał nie powinien był tego człowieka skazać.

    Bzdura. Jeżeli był niesłusznie skazany lub uwięziony to bezwzględnie
    należy się odszkodowanie.

    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 18. Data: 2004-03-31 17:57:37
    Od: "|Y|S" <m...@o...MAPSpl>

    > Bzdura. Jeżeli był niesłusznie skazany lub uwięziony to bezwzględnie
    > należy się odszkodowanie.

    Dokładnie , a określenie "niewątpliwie niesłusznie " dotyczy
    aresztowania tymczasowego a nie skazującego wyroku sądu
    /Y\S

  • 19. Data: 2004-03-31 18:55:22
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Arek wrote:

    > Bzdura. Jeżeli był niesłusznie skazany lub uwięziony to bezwzględnie
    > należy się odszkodowanie.

    WOMT

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 20. Data: 2004-04-01 06:12:27
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c4dqtv$o1g$1@inews.gazeta.pl...

    > Poza tym zejdź trochę z odszkodowania. O minimum jedno zero. 10.000 za
    dzień
    > pozbawienia wolności to chyba przesada, no nie?

    Zdecydowanie nie.

    To poszkodowany wie najlepiej jakich szkod
    poniosl. A strat tzw. moralnych,
    nie da sie oszacowac (ani latwo naprawic).
    Niech teraz sie martwi ten, kto zawinil,
    wsadzajac niewinnego czlowieka.
    Nie pragaraf wsadzal, nie urzednik,
    lecz konkretny czlowiek.

    WOJSAL