    From: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Siedzialem 7 miesiecy
    Date: Wed, 7 Apr 2004 20:55:26 +0200

    Użytkownik "PZS" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:c4ukr2$m3o$1@inews.gazeta.pl...
    > Tenże świadek zeznał, że mnie zna, ze mną planował, spotykał się etc.
    > Na podstawie jego zeznań wtrącono mnie do aresztu, po czym Sąd I Instancji
    > po godzinnym przesłuchaniu całkowicie uznał go niewiarygodnym przyczym
    > uznał mnie za winnego, przylał mi 6 lat!!!!!! i wypuścił do domu!!
    > (niech się apelacja męczy) apelacja jak zobaczyła materiał to bez żadnych
    > zbędnych ceregieli uniewinniła mnie.
    > Natomiast ja od 2 lat mam szarpane nerwy, interesy legły w gruzach etc.
    > chetnie wyciągnąłbym 20 mln euro bezpośrednio z prokuratury i nie po to
> [...]

    Niestety, nie jestes jedynym, ktorego zamknieto bezpodstawnie. Podstawowa
    przyczyna jest faktyczny brak odpowiedzialnosci prokuratorow i sedziow za
    swoje decyzje. Niby jest art. 231 k.k. (przekroczenie uprawnien i
    niedopelnienie obowiazkow przez funkcjonariusza publicznego), ale malo kto
    decyduje sie scigac karnie prokuratora lub sedziego. To caly korowod, a
    immunitet mocniejszy niz w przypadku parlamentarzysty.

    W mojej ocenie nie ma innej drogi, takze od osob bezposrednio
    odpowiedzialnych powinenes domagac sie odszkodowania. Bo jak zaplaci Ci
    panstwo - to takze my wszyscy, z podatkow. Oczywiscie powinenes wystapic o
    odszkodowanie takze od Skarbu Panstwa, ale nie zapominaj o tych, ktorzy
    naprawde sa winni...

    --
    pozdrawiam:-) Marek