  • 11. Data: 2003-02-14 07:40:14
    Temat: Re: Sex strony - oszustwa
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Jeśli nadzwonił to tak.
    > Jeśli został oszukany to nie.

    To niby tpsa jako operator ma odpowiadać za to że ktoś cię naciągnął?
    tpsa dostarcza Ci łącze a to Ty dzwonisz. A jeżeli przy instalacji dialera
    są zawarte informacje w licencji że następuje przekierowanie, których jestem
    pewien że większość użytkowników nie czyta, to czyż autor nie jest czysty?
    Przecież poinformował Cię, a jeżeli tak to dlaczego twierdzić że Cię
    oszukał.
    W takim przypadku jesteś sam winny że nie doczytałeś.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 12. Data: 2003-02-14 08:36:32
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Elita.pl wrote:

    > Jeśli nadzwonił to tak.
    > Jeśli został oszukany to nie.

    1. Dzwoni ktoś do ciebie i mówi: "Zadzwoń na 0-700 ... to napewno
    wygrasz milion zł". Ty dzwonisz i nie wygrywasz. Czy jesteś pewien, że
    TPSA powinna ci zwrócić koszty tego połączenia?

    2. Ludzie, zamiast pisać głupoty zablokujcie se wyjście na 0-700 i 0-0.
    To naprawdę nie kosztuje drogo.

  • 13. Data: 2003-02-14 09:21:11
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Poczytaj kodeks karny, potem wróć tu i przeproś za bzdury jakie opowiadasz.

    Nie rozmieszaj mnie. Zawsze przed instalacja dialera jest pytanie !!!!
    Jesli uzytkownik odpowiada TAK to sam jest sobie winien. Wielu placi za
    wlasna glupote i wielu ma nadzieje, ze ktos inny za nich zaplaci.

    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 14. Data: 2003-02-14 10:24:31
    Od: t...@w...pdi.net

    karol <k...@r...pl> wrote:

    > Obawiam sie ze gdyby istnialy mozliwosci obejscia okienka z zapytaniem czy
    > chcesz zainstalowac program to na pewno ich by nie bylo (choc na technice to
    > sie w ogole nie znam).

    A jak chcesz wiedziec, ze dany program sie nie pytal skoro sie nie zapytal
    :-)

    > Pare takich okienek (dialerow) widzialem i zawsze bylo zapytanie czy chcesz
    > zainstalowac program dostepowy! co nie ma nic wspolnego z informacja na
    > temat zmiany ustawien polaczenia z siecia na numer 0700. Wszelkie programy i
    > dialery wprowadzaja uzytkownika sieci w blad i niemal kady nowy lub
    > niedoswiadczony uzytkownik nabierze sie na taki numer.

    I dlatego:

    1. Wszystkie 0-700 powinny byc DOMYSLNIE wylaczone a wlaczane dopiero na
    zyczenie abonenta

    2. Powinna byc jakas sensowna procedura reklamacyjna. Jak kupuje cos za 2 zl
    w sklepie to chroni mnie prawo jako konsumenta, jak ktos mnie naciagnie na
    grube tysiace za posrednictwem "siedemsetki" to moge sobie najwyzej
    ponarzekac na newsach - cos tu jest nmocno nie tak

    > pozdrawiam
    > Karol

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski

  • 15. Data: 2003-02-14 10:32:41
    Od: t...@w...pdi.net

    pietruszek <e...@w...go2.pl> wrote:

    > jakie oszustwa puknij sie pan w leb

    Gratuluje kultury (o inteligencji przez grzecznosc sie nie wypowiem) :-/

  • 16. Data: 2003-02-14 10:46:00
    Od: t...@w...pdi.net

    Darek <d...@p...onet.pl> wrote:

    > To niby tpsa jako operator ma odpowiadać za to że ktoś cię naciągnął?

    Abonenta nie interesuje kto go oszukal. Czy TPSA, czy anonimowy zlodziej
    piszacy "dialer" czy firma ktora ten numer wynajmuje. Wszyscy umywaja rece
    ale PIENIAZKAMI chetnie sie dziela.

> [...]
    > pewien że większość użytkowników nie czyta, to czyż autor nie jest czysty?

    Nie jest problemem napisac program ktory o nic sie nie bedzie pytal.

    > Przecież poinformował Cię, a jeżeli tak to dlaczego twierdzić że Cię
    > oszukał.

    WIESZ, ze poinformowal?

    > W takim przypadku jesteś sam winny że nie doczytałeś.

    I jestes pewien, ze taki przypadek zawsze zachodzi?

    > Pozdrawiam
    > Darek

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski

  • 17. Data: 2003-02-14 11:12:09
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik <t...@w...pdi.net> napisał w wiadomości

    > Abonenta nie interesuje kto go oszukal.

    To strata abonenta

    >Czy TPSA, czy anonimowy zlodziej
    > piszacy "dialer" czy firma ktora ten numer wynajmuje. Wszyscy umywaja rece
    > ale PIENIAZKAMI chetnie sie dziela.

    Z tego co Ty piszesz to wnioskuje że popierasz ideę że "łby muszą polecieć"
    i to nieważne czyje, byle poleciały. I jacy wszyscy? Jeżeli przy instalacji
    dailera
    nie ma info o łączeniu z numerem 0-700 to pewnie można ciągać za to autora
    oprogramowania, a jeżeli taka informacja przy instalacji się pojawia no to
    można mieć do siebie pretensje. To tak jabyś chciał pozwać do sądu za
    morderstwo producenta
    broni dlatego że zabiłeś kogoś tą bronią bo ty nie wiedziałeś że tym można
    zabić.
    Z tpsa często się współpraca różnie układa (nadmieniam że nie jestem
    pracownikiem tpsa)
    ale trzeba tu zachować obiektywizm i nie można zwalać winy na tpsa która
    chcę tylko pieniądze
    za wykonaną usługę.
    Przecież możesz sobie przyblokować numery 0-700.

    > Nie jest problemem napisac program ktory o nic sie nie bedzie pytal.

    Oczywiście że nie jest problemem, wirusy są tu idealnym przykładem :)

    > WIESZ, ze poinformowal?

    Nie wiem. Napisałem wyżej że jeżeli taki dialer informuje cię przy
    instalacji to co wtedy.
    ^^^^

    > I jestes pewien, ze taki przypadek zawsze zachodzi?

    Tu już generalizujesz. Nic takiego nie napisałem.
    Ale pomimo wszystko zastanawiam się czy jeżeli program nie informuje Cię że
    przekierowuje połączenie na 0-700 czy odpowiada za to autor czy ty jako
    użytkownik.
    Czy napisanie w licencji zdania że nie odpowiadam za poniesione szkody
    z tytułu użytkowania tego i tego oprogramowania, czy to nie wystarczy na
    zwolnienie
    autora z odpowiedzialności?
    Ale to już moje przemyślenia :)

    Pozdrawiam

    Darek

  • 18. Data: 2003-02-14 11:40:11
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Darek wrote:
    > To niby tpsa jako operator ma odpowiadać za to że ktoś cię naciągnął?

    Tak. TP SA jako operator odpowiada za to bym nie został oszukany.

    > tpsa dostarcza Ci łącze a to Ty dzwonisz.

    Zgadza się.

    > A jeżeli przy instalacji dialera są zawarte informacje w licencji
    > że następuje przekierowanie, których jestem pewien że większość
    > użytkowników nie czyta, to czyż autor nie jest czysty?

    Nie jest.

    > Przecież poinformował Cię, a jeżeli tak to dlaczego twierdzić że Cię
    > oszukał.

    Nie, nie poinformował mnie. Sprytnie ukrył tą informację - choć mógł
    ją rzucić na cały krwisty ekran - dodatkowo zakamuflował całą aplikację
    tak by wyglądała jak okienko IE, a plik instalacyjny często nosi nazwę
    film.exe, porno.exe itp. itd.
    Jednym słowem - zrobił wszystko co tylko mógłb by wykorzystać nieświadomość
    użytkownika w celu uzyskania korzyści majątkowej co... jest przestępstwem karnym.

    > W takim przypadku jesteś sam winny że nie doczytałeś.

    Jestem. Nie zmienia to jednak niczego w kwestii winy TP SA i takiej firmy.
    No chyba, że spróbujesz w sądzie udowodnić, że ludzie wolą wydać 5-7 tysięcy
    złotych na ślinienie się przed ekranem, zamiast przez miesiąc dzień w dzień
    zamówiać sobie laski i mieć pipshow - i nie tylko - na żywo.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 19. Data: 2003-02-14 11:42:31
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Jureq wrote:
    > 1. Dzwoni ktoś do ciebie i mówi: "Zadzwoń na 0-700 ... to napewno
    > wygrasz milion zł". Ty dzwonisz i nie wygrywasz. Czy jesteś pewien, że
    > TPSA powinna ci zwrócić koszty tego połączenia?

    Tak. A prokurator zająć się sprawą bo zostałem oszukany przez zapewnienie
    "na pewno wygrasz milion".

    > 2. Ludzie, zamiast pisać głupoty zablokujcie se wyjście na 0-700 i 0-0.
    > To naprawdę nie kosztuje drogo.

    Ale dlaczego? Może on chce dzwonić na 0-700?
    Oczywiście wtedy kiedy naprawdę chce, a nie nieświadomie.
    I jeszcze ma za to płacić !?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 20. Data: 2003-02-14 11:43:49
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    KrzysiekPP wrote:
    > Nie rozmieszaj mnie. Zawsze przed instalacja dialera jest pytanie !!!!
    > Jesli uzytkownik odpowiada TAK to sam jest sobie winien. Wielu placi za
    > wlasna glupote i wielu ma nadzieje, ze ktos inny za nich zaplaci.

    Powtórzę się - przeczytaj sobie kodeks karny art. 286 i przekonasz się, że
    jeśli ktoś wykorzystuje czyjąś głupotę to popełnia przestępstwo.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm