  • 11. Data: 2007-08-01 15:44:59
    Temat: Re: Separator dziesiętny
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:Xns997F99BA646CEgoomichskrzynkapl@127.0.0.1 Goomich
    <g...@u...to.wp.pl> pisze:

    > A jak świetnie się go odczytuje: dnia dwa tysiące siódmego sierpnia
    > pierwszy.
    Jest logiczny - od informacji "najzgrubniejszej" (rok) do najbardziej
    szczegółowej (dzień).
    Tak samo podajesz czas - najpierw godzina, potem minuta i ew. sekunda
    (chciałbyś odwrotnie?).
    Nie jest to, rzecz jasna, format "jedynie słuszny", w podanym przez ciebie
    przykładzie ze względów zarówno logicznych, jak i językowych (a te często
    nie są logiczne) również wolę dd-mm-yyyy.
    No i w obszarze zastosowań elektronicznych format oczywiście nie ma nic
    wspólnego z sortowaniem, format, to tylko "wygląd", reprezentacja wizualna,
    wartość danej jest jaka jest.

    --
    Jotte

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2007-08-01 15:50:17
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 01 Aug 2007 15:06:43 +0200, w
    <X...@1...0.0.1>, Goomich <g...@u...to.wp.pl>
    napisał(-a):

    > Wrak Tristana <n...@s...pl> naskrobał/a w

    > A jak świetnie się go odczytuje: dnia dwa tysiące siódmego sierpnia pierwszy.

    Chyba nie ma ludzi z tak małym polem widzenia...

  • 13. Data: 2007-08-01 17:28:14
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Wrak Tristana napisał:
    > jest to format poddający się właściwie
    > sortowaniu...
    Jeśli już mówisz o zastosowaniach komputerowych, to lepszym formatem
    będzie ilość sekund, które minęły od 1970 roku (np. 1185988943) - równie
    łatwo poddaje się sortowaniu leksykograficznemu (a jeszcze łatwiej
    zwykłemu numerycznemu), jest jedną liczbą i potrzebuje mniej pamięci.
    Natomiast w formularzach dla ludzi oczywiście dd-mm-yyyy.

    Pozdrawiam, argothiel

  • 14. Data: 2007-08-01 17:43:24
    Od: Mariusz Lotko <i...@w...pl>

    argothiel wrote:

> [...]
    > zwykłemu numerycznemu), jest jedną liczbą i potrzebuje mniej pamięci.
    > Natomiast w formularzach dla ludzi oczywiście dd-mm-yyyy.

    Co do leksykograficznego sposobu, to chyba nie do końca przemyślałeś :-)
    Co jest większe:
    "2"
    czy
    "1212122132323"

    U mnie niestety "2".

    --
    Mariusz Lotko

  • 15. Data: 2007-08-01 19:05:23
    Temat: [OT] Re: Separator dziesiętny
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Mariusz Lotko napisał:

    > Co do leksykograficznego sposobu, to chyba nie do końca przemyślałeś :-)
    Faktycznie, zagalopowałem się. Ale i tak numeryczny porządek jest
    prostszy od leksykograficznego. :)

    > Co jest większe:
    > "2"
    > czy
    > "1212122132323"
    >
    > U mnie niestety "2".
    Stara pułapka. Można wziąć poprawkę na długość. :)

    Pozdrawiam, argothiel

  • 16. Data: 2007-08-01 19:35:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    andrew wrote:
    > Witam
    > Zauważyłem że na fakturach z Ery kwoty zapisane są w postaci "60.32",
    > czy nie powinny być zapisane jako "62,32"? W Polsce obowiązuje
    > przecinek, jako separator dziesiętny, nawet są Polskie Normy na to, z
    > tego co wiem. A więc czy tak wystawiona faktura jest poprawna?
    >
    > W sumie pytam z czystej ciekawości. Słyszałem, że kiedyś US
    > przyczepił się komuś do faktury podpisanej jako "orginał" zamiast
    > "oryginał". To ciekawe czemu to toleruje ;)

    to były dawen czasy gdy debile z US szukali takich bzdetnych błedów w
    fakturach vat zawodowo, np słynne było czepianie się skrótów nazw firmy
    itp...

  • 17. Data: 2007-08-01 20:11:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Aug 2007, Wrak Tristana wrote:

    > No to wyjątkowo głupi format. Jedynie słuszny jest RRRR-MM-DD

    Pozwolę sobie na złamanie netykiety - "popieram w całej
    rozciągłości".
    O ile "z palca" pisuję czasem DD-mmm-RRRR, gdzie "mmm" to miesiąc
    w zapisie cyframi *rzymskimi* :>, to wszędzie gdzie się da, występuje
    więcej niż jedna data a dane idą "z klawiatury" wpisuję RRRR-MM-DD

    Wystarczająco wiele razy musiałem *doraźnie* posortować *nazwy*
    (jako tekst) żeby przyswoić sobie że stawianie zapisu na głowie
    się nie opłaca.

    > że jest to norma ISO

    ...chyba nie ma wiele norm ISO które popieram, ale jakieś wyjątki
    dla potwierdzania reguły są potrzebne ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2007-08-01 20:57:12
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "jacki" <c...@i...pl> wrote in message

    > Rosnącemu / malejącemu

    ty tez trzymasz bazy danych w plikach tekstowych ze ci format daty
    przeszkadza?

  • 19. Data: 2007-08-01 20:58:13
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> wrote in message

    > yyyy-mm-dd daje się ładnie przesortować alfabetycznie i nie trzeba bawić
    > się w dekodowanie na liczbę (np. na ilość dni od 1900.1.1) i sortowanie wg
    > tak otrzymanej wartości. To znaczne ułatwienie i zgadzam się, że
    > powszechnie obowiązującym formatem powinien być raczej yyyy-mm-dd. Pisałem
    > tylko, że problem jest z wprowadzeniem standardu, nie wnikając, jaki ten
    > standard powinien być.
    >
    > A namieszali dopiero amerykanie z tym swoim idiotycznym mm-dd-yyyy

    Jestes pewien ze to amerykanie, czy po prostu brak ci wiedzy?

  • 20. Data: 2007-08-01 20:58:31
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl> wrote in message

    > Użytkownik "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości