    From: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ściąganie plików
    Date: Mon, 15 Aug 2005 14:40:56 +0200

    > A widzisz.

    ale jestes w stanie sprawdzic "opakowanie " w formie instalki systemu

    > Cóż, Novell twierdzi, że ma prawa do dystrybucji - ale skąd ja mogę
    > wiedzieć, czy nie kłamie, hmm? Powinienem lecieć i sprawdzać - porozumieć
    > się z każdym autorem i upewnić się, czy (a) faktycznie jest autorem (b)
    > warunki licencji nie zostały przez osobę udostępniającą pliki pobrane.
    > Przy twoim paranoicznym podejściu do kontroli legalności przez
    > 'konsumenta' należało by to uczynić. Przy tysiącach programów i
    > autorów.... Powodzenia ;->

    nie, przy powyzszym nowell odpowiedzial by za to, on udostepnil zpewniajac
    ze
    mozna legalnie pobrac

    > Jaaaaaaaaaasne. Linus sam jeden od tylu lat cały kernel i wszystkie moduły
    > robi...

    a gdzie ja to napisalem?

    >No i wychodzi, jaki jesteś 'zorientowany inaczej'.

    on jest tworca jadra, napisal podstawy a to ze pracuje obecnie przy nim
    wiele osob jest logicznym.

    > To co innego - policja mają stosowne przesłanki może (czy wręcz musi)
    > zbadać, czy dany pojazd jest trefny (BTW: poczytałeś już sobie, co to
    > słowo znaczy?), czy nie.

    to nie co innego, jest to standard w takiej sytucaji,

    > Ale nigdy w życiu nie odda go bezpośrednio od ręki poprzedniemu
    > właścicielowi.

    noi co z tego, fakterm jest ze natychmiast go stracisz i nie po wyroku

    Co innego, jeśli zostało to odebrane bezpośrednio
    > złodzejowi - wtedy mogą zrobić uprzejmość. Ale nie gdy samochód został już
    > przez kogoś w dobrej wierze nabyty.

    przy zalozeniu ze masz go >=3 lata

    > Legalny.
    >
    > Cena SuSE = 0
    > Cena OpenOffice = 0
    > Cena 'Do prostego człowieka' zespołu Akurat = 0
    >
    > To dlaczego jakikolwiek inny plik udostępniony bez żadnych kodów czy haseł
    > oraz sam nie domagający się kodów/haseł czy głoszący, że tylko np. jedna
    > konkretna osoba może go udostępniać, a wszyscy inni robią to nielegalnie,
    > nie może również kosztować 0zł, hmm?

    a gdzie ja pisalem ze nie moze kosztowac 0 zl ?

    > Od sądzenia to są sądy ;)
    >
    > I wytłumacz mi, dlaczego nagle wciągasz do całej sprawy nośnik?

    bo poruszyles kwestie komercyjnych wersji linuksa, a jakos nie chce mi sie
    wierzyc by byla w tym celu oddzielna wersja instslacyjan
    tworzona

    P.