  • 11. Data: 2003-03-18 19:28:24
    Temat: Re: Schizofremia
    Od: vika <v...@a...net>

    mleczarz napisał(a):

    > Kilkakrotne zwracanie uwagi rodzinie nie przynosi rezultatów, zawsze mówiš
    > że mama nie chce brać tabletek i w czasie gdy oni sš w pracy nie mogš jej
    > przypilnować.

    Czlowiek chory musi wyrazic zgode na leczenie.
    Niestety, przy obecnych przepisach nie mozna nikogo zmusic do leczenia,
    jesli nie stwarza zagrozenia dla siebie lub/i innych.
    Przy stwarzaniu zagrozenia, mozna wystapic do sadu o przymusowe leczenie.
    Rodzina tej Pani nie ma lekkiego zycia.
    Chyba, zeby uznac wyrzucanie rzeczy przez okno, za stwarzanie zagozenia dla
    osob przechodzcych pod oknem.
    Pozdrawiam
    vika

  • 12. Data: 2003-03-18 19:32:17
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik vika <v...@a...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@a...net...

    > Czlowiek chory musi wyrazic zgode na leczenie.

    w trybie naglym nie i jesli jest ubezwlasnowolniony tez nie ...

> [...]
    > jesli nie stwarza zagrozenia dla siebie lub/i innych.
    > Przy stwarzaniu zagrozenia, mozna wystapic do sadu o przymusowe leczenie.

    opieka tez ma takie uprawnienia jak bliska rodzina ...

    > Chyba, zeby uznac wyrzucanie rzeczy przez okno, za stwarzanie zagozenia
    dla
    > osob przechodzcych pod oknem.

    tak tu ma zastosowanie tryb nagly ...

    Sandra

  • 13. Data: 2003-03-18 20:38:14
    Od: RAVQ <r...@k...pl>

    > mi też ...jest to niezależne od niej i to bliscy powinni sie tym
    > zainteresować a jak nie to opieka społeczna w chwili kiedy powinna byc
    > leczona i nie przyjmuje leków...
    >
    > Sandra

    Widzę, że masz to szczęście i nie wiesz co znaczy ta choroba i jak
    działa w takich przypadkach prawo.
    Obyś nigdy nie musiała się tego dowiedzieć

    --
    Rafał
    GG 37123

  • 14. Data: 2003-03-18 20:40:51
    Od: RAVQ <r...@k...pl>

    > Chyba, zeby uznac wyrzucanie rzeczy przez okno, za stwarzanie zagozenia dla
    > osob przechodzcych pod oknem.
    > Pozdrawiam
    > vika

    Nic z tych rzeczy. Zagrożenie będzie dopiero jak w kogoś trafi :((
    --
    Rafał
    GG 37123

  • 15. Data: 2003-03-19 06:12:44
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik RAVQ <r...@k...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@k...pl...
    > Widzę, że masz to szczęście i nie wiesz co znaczy ta choroba i jak
    > działa w takich przypadkach prawo.
    > Obyś nigdy nie musiała się tego dowiedzieć

    prorok ? hm co ty możesz wiedzieć fakt ,że nie jest to łatwe do załatwienia
    z uwagi na ustawe ,która w pewnym sensie wiąże ręce osobom /bliskim ręce ale
    nie ma sprawy nie do załatwienia .... taka choroba to wielki problem dla
    bliskich ale nie można tak stawiać sprawy jesli sie będzie chciało wyciszyć
    osobę lub podleczyć jest taka możliwość ...

    Sandra

  • 16. Data: 2003-03-19 13:49:41
    Od: RAVQ <r...@k...pl>

> [...]
    > bliskich ale nie można tak stawiać sprawy jesli sie będzie chciało wyciszyć
    > osobę lub podleczyć jest taka możliwość ...

    A co powiesz na to, że kobieta wsadzona przy pomocy policjanta do
    karetki i zawieziona do szpitala wraca po kilku godzinach, bo nie
    podpisała zgody??
    A co na to prawo, jeśli pytam dyrektorkę szpitala, czy kobieta jest na
    tyle zdrowa, żeby zająć się dziećmi po wyjściu ze szpitala na własną
    prośbę, a ona mi nie może udzielić takiej informacji ze względu na
    ustawę o zdrowiu psychicznym?? Zresztą tego, że wyszła na własną prośbę
    dowiedziałem się też z innego źródła.
    Jeszcze coś poopowiadać o tych sprawach, które są spoko do załatwienia??
    --
    Rafał
    GG 37123

  • 17. Data: 2003-03-19 14:58:34
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik RAVQ <r...@k...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@k...pl...
    > Jeszcze coś poopowiadać o tych sprawach, które są spoko do załatwienia??

    a co ty powiesz na to,kobieta z wniosku rodziny umieszczana w szpitalu w
    czasie przeprowadzonych badan i postępowania okazuje sie ,ze jest owszem
    chora ale nie na tyle by ją umieścić ...okazuje się ,że rodzina wstydzi sie
    swoich znajomych ,ze takie cos ma w domu ...choc nie groźne ale chore i co
    ...powiedziałam ,ze sa przypadki kiedy powinno sie umieścić ale i są takie
    kiedy należałoby troche serca okazać i zrozumienia ,cierpliwości...
    a co do twojego przypadku to jesli faktycznie zagrazała sobie to zgłosiłabym
    to do prokuratury ...jesli były zaniedbania ze strony szpitala bo jak
    wiadomo ustawa reguluje tryb nagły kiedy to szpital występuje do sądu o
    stwierdzenie choroby i umieszczenie ...jak znasz ustawe to pewnie o tym
    wiesz ....

    Sandra

  • 18. Data: 2003-03-22 07:34:58
    Od: "Hubert" <h...@N...gazeta.pl>

    > Nic z tych rzeczy. Zagrożenie będzie dopiero jak w kogoś trafi :((

    Prawo nie jest w stanie zmusic do leczenia np. pedofili,
    gdy juz opuszcza zakład karny (albo zostaną np.
    karnie przeniesieni na inną parafię).

    A ta Pani jest albo zajęta swoimi myślami,
    albo chodzi, bo cierpi i nie może usiedzieć w miejscu.

    Dzieciom zaś zagrażają dużo bardziej
    np. psy prowadzone bez kagańców.