  • 1. Data: 2007-03-30 20:38:18
    Temat: Sąsiad - hałas
    Od: <b...@n...pl>

    Witam
    Gdzie mogę znaleźć normy regulujące hałas . Sasiad rozpoczął działalność
    produkcyjną - elementy metalowe.
    Przed malowaniem są piaskowane , wstawił potężny kompresor i od rana do
    wieczora włącznie z sobotą hałasuje, przy tym leci czarny pył i każde
    otwarcie okna to konieczność czyszczenia parapetu.

    Boguś

  • 2. Data: 2007-03-30 22:27:12
    Temat: Re: Sąsiad - hałas
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    b...@n...pl wrote:
> [...]
    > wieczora włącznie z sobotą hałasuje, przy tym leci czarny pył i każde
    > otwarcie okna to konieczność czyszczenia parapetu.

    Na wstępie: co to za okolica i jak wygląda plan zagospodarowania
    przestrzennego?

  • 3. Data: 2007-03-30 22:35:52
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 30-03-2007 o 22:38:18 <b...@n...pl> napisał(a):

    > Gdzie mog? znale 1/4 ae normy reguluj?ce ha?as . Sasiad rozpocz?? dzia?alno?ae
    > produkcyjn? - elementy metalowe.
    > Przed malowaniem s? piaskowane , wstawi? pot??ny kompresor i od rana do
    > wieczora w??cznie z sobot? ha?asuje, przy tym leci czarny py? i ka?de
    > otwarcie okna to konieczno?ae czyszczenia parapetu.

    PN 87/B-02151/02 oraz Dz. U Nr 75, poz. 690 z 2002 r. (okolice § 323). W
    szczegolnosci to:

    § 326. 1. Poziom hałasu oraz drgań przenikających do pomieszczeń w
    budynkach mieszkalnych, zamieszkania zbiorowego i użyteczności publicznej,
    z wyłączeniem budynków, dla których jest konieczne spełnienie szczególnych
    wymagań ochrony przed hałasem, nie może przekraczać wartości
    dopuszczalnych, określonych w Polskich Normach dotyczących ochrony przed
    hałasem pomieszczeń w budynkach oraz oceny wpływu drgań na ludzi w
    budynkach.

    http://www.wypadek.pl/prawo/normy/dane/pn87b02151_02
    .htm

    --