    From: "William" <n...@m...mnie.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sapdek/dziedziczenie - wątpliwości
    Date: Sun, 2 Dec 2007 21:08:51 +0100

    > Ten dobudowany bliżniak jest za jego pieniądze, a stary dom był przypisany
    > do całości działki, stąd on żąda pieniędzy za swoją chęć wyprowadzenia się
    > ze starego domu - nam jego obecnosć nie przeszkadza i nie chcemy robić
    > podziału.

    Jeśli działka nie była jego (tylko ojca) to nowy dom był również własnością
    ojca. Zacznijmy może od tego, że napisz co zawiera księga wieczysta.

    Przeprowadzenie sprawy o nabycie spadku tak jak już pisałem nie jest ani
    skomplikowane ani specjalnie kosztowne. To potwierdza, że jesteście po 1/2
    współwłaścicielami majątku ojca. Jeśli jednej ze stron lub wam obojgu taki
    stan rzeczy nie odpowiada dokonujecie działu spadku - albo zgodnego albo
    wyznaczonego przez sąd. Skoro to nie ty chcesz spłacenia brata i odpowiada
    ci współwłasność to trudno wyobrazić mi sobie sytuację by sąd cię do tego
    zmusił.