    From: "Jacek Szymanski" <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Samochod skradziony z parkingu strzezonego
    Date: Wed, 2 Oct 2002 07:18:03 +0200
    Sender: h...@p...onet.pl@213.17.225.242

    > IMHO niewiele - ale niech sie wypowiedza inni.
    > Taki parking to w sumie niczym sie nie rozni od zwyklego pod drzewkiem
    > bo zawsze gdzies w regulaminie jest zapis, ze oni za nic nie odpowiadaja.
    > Przerabialem to 2 lata temu, gdy ktos rozbil moj samochodzik
    > na tego rodzaju parkingu (oczywiscie sprawca sie nie znalazl).

    Rozmawialem z moim kolega, ktory ma do czynienia z prawem na codzien i
    powiedzial, ze tutaj moze miec zastosowanie umowa przechowania. Znaczy, ze
    kiedy place z gory za parking (strzezony i ogrodzony dodatkowo) to parking
    zobowiazuje sie zwrocic mi przedmiot przechowania w stanie niepogorszonym.
    Ale w zwiazku z ta sugestia Daniela/Dan/Segona mam dodatkowe pytanie.
    Czy z regulaminami na parkingach nie jest tak, jak z hipermarketami?
    Ostatnio toczyla sie tu dyskusja, czy hipermarkety maja prawo wymagac
    zostawiania toreb w depozytach. I wyszlo, ze nie maja, poniewaz musza
    podlegac pewnym powszechnym ustaleniom dotyczacym zakupow, nawet, jesli ich
    wewnetrzny regulamin nakazuje zostawianie toreb. Czy regulaminy parkingow
    moga sobie glosic cokolwiek, czy musza sie stosowac do jakichs norm?

    pozdrawiam

    Jacek