  • 1. Data: 2002-09-09 21:17:34
    Temat: Samochod inwalidzki parkuje na terenie prywatnym
    Od: "YoureX" <j...@k...pl>

    Samochod nalezy do goscia, ktorego zona jest chyba inwalidka - za szyba
    samochodu ma jakas legitymacje.
    Teren na ktorym "poszukal sobie parkingu" nalezy do grupy osob - wlascicieli
    garazy postawionych na tym terenie. Droga dojazdowa oznaczona jest znakiem
    zakazu ruchu w obu kierunkach i nie dotyczy dojazdu do garazy.

    Czy taki kierowca ma prawo tam parkowac, podczas gdy 50m dalej jest parking
    ogolnodostepny?

    Powinien chyba zwrocic sie do administracji o wyznaczenie miejsca
    parkingowego, ale nie na terenie prywatnym.

    Gosc nawet nie raczyl zapytac, czy moze tam parkowac mimo, iz codzienne
    przechodze pod jego oknem.
    Jego samochod mi az tak nie przeszkadza, jednak inni kierowcy widzac
    zaparkowany w tym miejscu samochod wjezdzaja sobie "jak do chlewa",
    utrudniajac mi korzystanie z garazu - kazdy tylko na chwilke i tak w kolko.

    Nie chce korzystac z uslug strazy miejskiej. Narazie czekam na spotkanie z
    gosciem w cztery oczy. Chyba w koncu jednak bede zmuszony zawolac
    "chlopakow".

    YoureX

  • 2. Data: 2002-09-10 10:26:23
    Od: "Tailer" <t...@k...net.pl>

    > Czy taki kierowca ma prawo tam parkowac, podczas gdy 50m dalej jest
    parking
    > ogolnodostepny?

    Nie ma prawa, zakaz dotyczy wszystkich pojazdow, bez wzgledu na legitymacje
    itp.

  • 3. Data: 2002-09-10 11:30:33
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Tailer" <t...@k...net.pl> wrote in message
    > parking
    > >
    > Nie ma prawa, zakaz dotyczy wszystkich pojazdow, bez wzgledu na
    legitymacje
    > itp.

    To nie o to chodzi... niektore zakazy nie dotycza inwalidow ruchu...
    lecz jest inna sprawa. jesli teren jest prywatny to NIKT bez zgody
    wlascicieli
    parkowac tam nie moze.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-09-10 13:38:59
    Od: "Tailer" <t...@k...net.pl>

    racja

  • 5. Data: 2002-09-15 08:12:55
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "YoureX" <j...@k...pl> napisał:

    >Droga dojazdowa oznaczona jest znakiem
    >zakazu ruchu w obu kierunkach i nie dotyczy dojazdu do garazy.
    Czyli znak B-1.

    >Czy taki kierowca ma prawo tam parkowac, podczas gdy 50m dalej jest parking
    >ogolnodostepny?
    1. Na podstawie § 33.2 Rozp. w/s znaków 'osoba niepelnosprawna moze
    NIE stosowac sie m.in do znaku B-1
    2. Na podstawie Art. 8. 1 PoRD pojazd ma byc [obecnie] "zaopatrzony w
    karte parkingowa".

    >Gosc nawet nie raczyl zapytac, czy moze tam parkowac mimo, iz codzienne
    >przechodze pod jego oknem.
    Z tego co napisales 'gosc' zastosowal sie do ustawionych znakow
    drogowych :-) Czy z nich wynika, ze jest to teren prywatny ?

    >jednak inni kierowcy widzac zaparkowany w tym miejscu samochod
    >wjezdzaja sobie "jak do chlewa",
    "Inni kierowcy" popelniaja wykroczenie (nie stosuje sie do znaku B-1)

    >Nie chce korzystac z uslug strazy miejskiej.
    Jesli Twój znak jest ustawiony legalnie to korzystaj, ale w stosunku
    do "tych innych". Jesli chcesz zastosowac do inwalidy, to dopisz na
    tabliczce: " dotyczy takze osoby niepelnosprawne", choc nie jestem
    pewien, czy mozesz zmienic rozp. w/s znakow (zezwolenie ministra).

    Artur Golański

  • 6. Data: 2002-09-15 08:12:56
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Tailer" <t...@k...net.pl> napisał:

    >Nie ma prawa, zakaz dotyczy wszystkich pojazdow, bez wzgledu na legitymacje
    Nie masz racji. Nie znasz PoRD (sprawdz art. 8) !!

    Artur Golański