    From: "lablador" <l...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sad pracy a ksh-kompromitacja
    Date: Fri, 31 Oct 2003 21:19:35 +0100

    > No zgoda, ale chyba ujamnili to, ze jest tylko jeden członek?

    Nie ujawnili tego w rejestrze, bo jak pisalem sad rejestrowy zwrocil
    wniosek. Pelnomocnik oswiadczyl sadowi na rozprawie ze jeden z czlonkow
    zarzadu zlozyl rezygnacje i obecnie zarzad jest jednoosobowy.

    > wieloosobowy___,
    > zawiera
    > >
    > No jeśli jest stircte jednoosobowy, to przyjmują ta argumentację bez
    > zastrzeżeń. Ale on jest i taki i taki. Czyli co - jak facio złoży
    > rezegnację, to hop-siu zmienia się w tej samej chili (sic - sam piszesz o
    > skutkach odwołania.powołania.rezygnacji) spoóśb reprezentacji? Troche to
    na
    > bakier z pewnością obrotu, nie sądzisz?

    Alez on jest jednoosobowy w tej chwili i tylko taki.

    > Poza tym wróć uwage na dosyć osobliwa w tym przypadku sytuację - jest
    tylko
    > rezygnacja jednego członka z dwóch. Jak sam piszesz, nie wymaga to wpisu
    aby
    > odniesc skutek prawny. No dobrze, ale sposób reprezentacji już jest
    materia
    > umowna i jako taki aby odnieśc skutek musi zostac wpisany. ty za to
    > twierdzisz, że reprezentacja sie zmienia bez wpisu. No to jak to?

    Bylby materia umowna gdyby umowa spolki cos na ten temat stanowila.Ale w tym
    przypadku nie stanowi. Ksh to dopuszcza. Pozostaje zatem kwestia
    zastosowania reguly z art 205ksh.Ale jej zastosowac nie mozna, przy
    zarzadzie jednoosobowym z czym w tej chwili juz sie chyba zgadzamy.

    > No jasne że tak - miałem wrażenie, że ciągle mówimy o reprezentacji, a nie
    > wszystkich uchwałach ZW ( czy ogólniej W ) . Jak widzisz - każdy z nas
    pisze
    > o czyms innym i stą sie biorą rozbniezności :-)))

    W watku wyzej powolalem jako przyklad wlasnie powolanie/odwolanie a Ty
    napisales, ze guzik:) Bylem przekonany, ze mowimy o jakimkolwiek wpisie.
    Wiec tutaj sie zgadzamy. Powolanie, odwolanie, rezygnacja - skutkuje od
    zaraz niezaleznie od wpisu. Zmiana umowy spolki w (w zakresie reprezent) -
    skutkuje dopiero z chwila wpisu. Tutaj jestesmy chyba zgodni. Ale zastanowmy
    sie dalej. Gdyby umowa spolki okreslono laczna reprezentacje nawet przy
    zarzadzie jednoosobowym (Ty utrzymujesz,ze taki zapis bylby wiazacy dla
    jednoosobowego zarzadcy - ja sie z tym nie zgadzam, ale pominmy ta roznice
    zdan i przyjmijmy ze jest wiazacy) to zmiana sposobu reprezentacji
    wymagalaby zmiany umowy spolki w tej czesci i skuteczna bylaby z chwila
    wpisu do rejestru. Ale w omawianym przypadku umowa o reprezentacji nie
    stanowi w ogole. Nie ma wiec czego w niej zmieniac. Zarzad jest jednoosobowy
    wiec 205 sie nie stosuje. W takim wypadku uwazam, ze sposob reprezentacji
    zmienil sie na skutek takich zmian w zarzadzie, ktore wylaczyly stosowanie
    reguly art 205ksh tym bardziej, ze umowa spolki milczy na temat
    reprezentacji i dopuszcza jednoczesnie zarzad jednoosobowy.
    Co do sadu rejestrowego i jego stanowiska w tej sprawie (zwrot wniosku) to
    jestem bardzo zdziwiony.Wiem ze spolka nie wnosila skargi na czynnosc
    referendarza. A wiele widzialem rozstrzygniec referendarzy, ktore conajmniej
    dziwily. Jakis rok temu referendarz odmowil mi wpisu zmian w zarzadzie,
    ktore nastapily ze wzgl na rezygnacje pisemna czlonka zarzadu [oczywiscie
    zalaczona do formularza rejestrowego] powolujac sie na nie przedlozenie
    przez wnioskodawce uchwaly o odwolaniu czlonka zarzadu. Widac zyl jeszcze
    unormowaniami kodeksu handlowego. W trybie skargi na czynnosc ref. zostal
    dosc szybko sprostowany:) Mialem jeszcze kilka podobnych spraw.

    > Ale sytuacja fasynująca fakjtycznie

    Ale przez ten problem wielu wierzycieli nie dojdzie swoich roszczen szybko a
    juz na pewno ich nie wyegzekwuje.

    Pozdrawiam. Dan.