    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sąd konsumecki - czy to konieczne??
    Date: Thu, 23 Jan 2003 08:47:09 +0800

    In article <2...@P...DimmuR.Kukulski>, Przemysław 'DimmuR'
    Kukulski wrote:
    > Już na początku napisałem o tym rozporządzeniu -
    > Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie
    > szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży między
    > przedsiębiorcami a konsumentami (Dz. U. Nr 96 z 1 lipca 2002 r., poz. 851)
    > § 19.

    Nie, to nie to. Chodzi o dokładne stwierdzenie co jest a co nie jest
    dokumentem gwarancyjnym i takie coś jest tu:
    Ustawa o szczegóowych warunkach sprzeday konsumenckiej oraz o zmianie
    Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)

    Art. 13.
    1. Udzielenie kupujcemu gwarancji nastpuje bez odrbnej opaty przez
    owiadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym lub reklamie,
    odnoszcych si do towaru konsumpcyjnego; okrela ono obowizki gwaranta i
    uprawnienia kupujcego w przypadku, gdy waciwo sprzedanego towaru nie
    odpowiada waciwoci wskazanej w tym owiadczeniu. Nie uwaa si za gwarancj
    owiadczenia, które nie ksztatuje obowizków gwaranta.

    Ale ten przepis obowiązuje od 1szego stycznia tego roku więc nie można się
    na niego powołać w przypadku zakupu dokonanego w roku zeszłym. Natomiast
    już dużo wcześniej widziałęm to:

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=News&file=article&sid=14

    Prawidowo wystawiona karta gwarancyjna powinna zawiera:
    * nazw i adres gwaranta,
    * adres sklepu, gdzie towar kupiono,
    * okrelenie rzeczy sprzedanej,
    * dat transakcji,
    * czas, na jaki udzielono gwarancji,
    * adresy zakadów serwisowych,
    * zobowizania gwaranta.

    I podstawy tego stwierdzenia na A.D. 2002 szukam.

    > A czy taką sprawę (jeśli do niej dojdzie) można przeciagać? Jak długo będzie
    > trzeba czekać na 'wyrok'

    Pojęcia nie mam, ale ponownie zachęcam do skontaktowania się z Federacja
    Konsumentów i zasięgnięcia drugiej opinii. Tu masz namiary:

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=Content&pa=showpage&pid=1

    --
    Marcin