eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSąd konsumecki - czy to konieczne?? › Re: Sąd konsumecki - czy to konieczne??
  • From: Przemysław 'DimmuR' Kukulski <d...@k...chip.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <2...@P...DimmuR.Kukulski>
    <2...@z...router>
    <2...@P...DimmuR.Kukulski>
    <f...@z...router>
    Subject: Re: Sąd konsumecki - czy to konieczne??
    Date: Wed, 22 Jan 2003 16:43:54 +0100
    Lines: 50
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    User-Agent: Hamster/2.0.0.0
    X-City: Tarnowskie Gory
    Message-ID: <2...@P...DimmuR.Kukulski>
    X-SigInfo: Generated by Sygnaturkowiec v. 0.1.3.5
    NNTP-Posting-Host: 80.48.64.66
    X-Original-NNTP-Posting-Host: 80.48.64.66
    X-Trace: news.vogel.pl 1043250252 80.48.64.66 (22 Jan 2003 16:44:12 +0100)
    X-Authenticated-User: d...@k...chip.pl
    X-Complaints-To: U...@n...vogel.pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!news.vogel.pl!n
    ot-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:126130
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości
    news:f6e2g-vei.ln1@ziutka.router...

    > Raczej nie, ale z tego co pamiętam gwarancja jako dokument musi spełniać
    > określone kryteria (poza danymi sklepu i towaru również i adresy
    > p.usługowych i parę innych rzeczy). Zywkle taki rachunek nie zawiera
    > koniecznych danych więc formalnie nie może stanowić dokumentu
    > gwarancyjnego. Problem w tym, że nie widzę niczego ntt w KC. Pewnie jest
    > jakieś rozporządzenie. Może ktoś podpowie?

    Już na początku napisałem o tym rozporządzeniu -
    Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie
    szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży między
    przedsiębiorcami a konsumentami (Dz. U. Nr 96 z 1 lipca 2002 r., poz. 851)

    § 19.
    1. Jeżeli strony nie postanowiły inaczej, przyjmuje się, że czas
    niezbędny do prawidłowego załatwienia reklamacji, z zastrzeżeniem ust. 4,
    nie może przekroczyć 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia towaru lub
    od dnia dokonania oględzin.
    4. Jeżeli załatwienie reklamacji wymaga wydania opinii rzeczoznawcy lub
    badania w miejscu używania towaru, lub podjęcia innych koniecznych działań,
    sprzedawca powinien reklamację załatwić w terminie niezbędnym do wydania
    opinii, przeprowadzenia badania lub podjęcia innych czynności; jeżeli strony
    nie postanowiły inaczej, termin ten nie może być dłuższy niż 21 dni
    kalendarzowych od dnia dostarczenia towaru.

    > No więc jeśli nie masz dokumentu gwarancyjnego to w grę wchodzi tylko
    > rękojmia :)

    Dzięki - o to właśnie mi chodziło

    > > Zgodził się
    > dobrze

    A czy taką sprawę (jeśli do niej dojdzie) można przeciagać? Jak długo będzie
    trzeba czekać na 'wyrok'

    > No, to nie kwestia znajomości sprzedawcy :)

    Wiem chciałem tylko naświetlić sytuację dlaczego nie było wcześnij mowy o
    tym z jakiego tytułu zwracam produkt

    > Możesz MZ zaznaczyć że z tytułu rękojmi jako że nie wydano dokumentu
    > mającego formalne cechy dokumentu gwarancyjnego.

    Dzięki

    Pozdrawiam DimmuR
    --
    \!/ GG: #2940543
    ( @ @ ) Registered Linux user: 277278
    oOO-(_)-OOo wytnij 'BezSpamu' z mojego adresu gdy piszesz na priva
    D.I.M.M.U.R.: Digital Intelligent Machine Manufactured for Ultimate Repair

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1