  • 1. Data: 2004-02-17 08:07:15
    Temat: SZOK : czy ktos nie lamie ustawy o ochronie danych osobowych ?
    Od: "Mak" <c...@g...pl>

    witam,

    w kliku slowach opisze sytuacje ktora wprawila mnie w konsternacje i
    zszokowala - sprawial ze poczulem sie jak w panstwie UB-kow i donosicieli
    czyli PRL-u lat 70-tych.

    mianowicie z roznych powodow nie placilem ostatnio za gaz dostarczony do
    mojego wynajmowanego mieszkania w miescie X, ale wsystko w ramach
    przyzwoitosci, zadnych
    monitow nie dostawalem bo opoznienie bylo raptem 2 miesieczne. Z miesiac temu
    wyprowadzilem sie z wynajmowanego mieszkania ( gdzie bylem zameldowany
    tymczasowoz zas umowa z PGNiG byla rowniez na moje nazwisko ten adres
    tymczasowy ).

    Wyprowadzilem sie do miasta Y w miejsce o ktorym niewielu wiedzialo, a NA
    PEWNO poza
    umowa najmu mieszkania ( gdzie notabene nie ma gazu ) NIGDZIE nie pojawia
    sie w oficjanym pismie moj nowy adres.

    Jakzez wielkie bylo moje zdziwienie gdzy dostalem ze wspomnianego PGNiG monit
    w sprawie zaplaty naleznosci na moj nowy adres !!! dodam tylko ze nawet sie
    nie zdazylem wymeldowac ze starego - tymczasowego anie tez rozwiazac umowy z
    Polskim Gornictwem Naftowym i Gazownictwem !!!!

    co sie wiec stalo ? czy nie doszlo do zlamania ustawy o ochronie danych
    osobowych ?? kto mogl przekazac dane w tak szybki i perfidny sposob jesli
    nigdzie sie jeszcze nie meldowalem oficjalnie wciaz jestem klientem PGNiG w
    starym miejscu zamieszkania - tymczasowym. Dodam rowniez ze nie ma mowy o
    tym ze ktos z "zyczliwych" doniosl bo nikim nie dzieliem sie ta informacja
    nie mowiac juz o tym ze dokladny adres znalem tylko ja i wlasciciel domu (
    ktory notabene nawet nie wiedzial gdzie poprzednio mieskalem )

    calosc nie trzyma sie logicznej kupy wiec pytam was o podobne doswiadczenia
    jesli takowe mieliscie i o wasze podejrzenia kto i dlaczego. Czy nie doszlo
    tutaj do zlamania ustawy o ochronie danych osobowych ? Czy wspomniany PGNiG
    ma obowiazek poinformowania mnie skad otrzymala moj adres pobytu i na jakiej
    podstawie wysyla monity w to miejsce jesli wciaz oficjalnie mieszkam w
    miescie X i jestem wciaz oficjalnie ich klientem ?

  • 2. Data: 2004-02-17 08:26:35
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

    Użytkownik "Mak" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przyzwoitosci, zadnych
    > monitow nie dostawalem bo opoznienie bylo raptem 2 miesieczne. Z miesiac

    Zapłać rachunki i po kłopocie. Na nowo "utajnisz" swoje dane;))

    Pozdr
    Leszek

  • 3. Data: 2004-02-17 08:30:00
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

> [...]

    > mianowicie z roznych powodow nie placilem ostatnio za gaz dostarczony do
    > mojego wynajmowanego mieszkania w miescie X, ale wsystko w ramach

    tak... no to ładnie nam się robi w kraju
    nie płaciłem "w ramach przyzwoitości"
    a może "w ramach przyzwoitości" będzies pensję dostawał, policja będzie "w
    ramach przyzwoitości" zatrzymywała cię na 48 godzin, w "ramach
    przyzwoitości" ktoś porysuje ci auto .... powodzenia z taką filozofią

    > , zadnych
    > monitow nie dostawalem bo opoznienie bylo raptem 2 miesieczne.

    mam nadzieję, że wkrótce wszelkie monity w instytucjach będą dodatkowo
    płatne - wówczas nikt nie będzie narzekał, że nie otrzymał monitu

    >.... Czy nie doszlo
    > tutaj do zlamania ustawy o ochronie danych osobowych ?

    może i doszło.. ale "w ramach przyzwoitości" więc nie rozumiem w czym
    problem :)))

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 4. Data: 2004-02-17 09:55:01
    Temat: czyzbys byl jednym z tajniakow UB-kow ? :P
    Od: "Mak" <c...@g...pl>

    plusz <p...@i...usun_spam.pl> napisał(a):

> [...]
    > ramach przyzwoitości" zatrzymywała cię na 48 godzin, w "ramach
    > przyzwoitości" ktoś porysuje ci auto .... powodzenia z taką filozofią
    [...]

    coz troche znieksztalciles moja wypowiedz, a moze celowo to zrobiles bo sam
    sie zajmujesz "windykacja" ? :P mowiac o przyzwoitosci mialem na mysli
    opoznienie w platnosci ktore nie wykraczalo poza okreslony regulaminem termin
    ktory to powoduje odlaczenie urzadzenia.

    > może i doszło.. ale "w ramach przyzwoitości" więc nie rozumiem w czym
    > problem :)))

    szkoda ze nie widzisz bo o ile moje dzialanie jest zgodne z prawem ( umowa )
    o tyle PGNiG zlamali prawo. Czy nalezy poinformowac prokurature o
    przestepstwie Polskiego Gornictwa Naftowego i Gazownictwa ? Przeciez jak na
    dloni oni zlamali ustawe o ochronie danych osobowych, a jesli nie oni to maja
    obowiazek wskazac kto im te informacje przekazal.

    jesli dalej chcesz dywagowac bezpodstawnie zastanow sie najpierw bo to lista
    prawa a nie kozakow UB'kow, i napomne po raz kolejny ze w moim dzialaniu nie
    bylo zadnego lamania prawa ( jesli uwazasz inaczej to to pokaz zamiast rzucac
    inwektywami ) natomiast legalnosc dzialan i pozyskiwania informacji przez
    PGNiG jest dalece watpliwa.

  • 5. Data: 2004-02-17 12:08:42
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Leszek wrote:

    > Użytkownik "Mak" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > temu
    >
    > Zapłać rachunki i po kłopocie. Na nowo "utajnisz" swoje dane;))

    nie badz taki pewny

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-02-17 19:22:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mak" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    Wiesz, najprościej na piśmie zażądaj od Gazowni wyjaśnienia, skąd uzyskali
    Twój adres. Może to coś wyjaśni.

  • 7. Data: 2004-02-18 16:37:00
    Temat: Re: czyzbys byl jednym z tajniakow UB-kow ? :P
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > dloni oni zlamali ustawe o ochronie danych osobowych, a jesli nie oni to maja
    > obowiazek wskazac kto im te informacje przekazal.

    Nie sądzę, aby PGNiG złamało prawo. Ponieważ jesteś stroną umowy, ponadto
    jeszcze zalegającą z opłatami, firma może przetwarzać Twoje dane również bez
    Twojej zgody. Rzeczywiście powstaje pytanie kto im te dane udostępnił? Może
    zebrali je we własnym zakresie (detektyw) - a to karalnie nie jest.

    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 8. Data: 2004-02-18 19:59:34
    Temat: sprawa bez precedensu w Polsce
    Od: "Mak" <c...@W...gazeta.pl>

    Liwiusz <l...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Twojej zgody. Rzeczywiście powstaje pytanie kto im te dane udostępnił? Może
    > zebrali je we własnym zakresie (detektyw) - a to karalnie nie jest.

    wedlug mnie isnieje uzasadnione podejrzenie ze jakas instytucja ( pytanie
    ktora i skad posiadala me dane ) przekazala w sposob nielegalny wbrew ustawie
    o ochronie danych osobowych tajne bylo nie bylo dane do PGNiG.
    Zastanawiam sie wiec nad powiadomieniem prokuratury o domniemaniu popelnienia
    przestepstwa przez PGNiG lub przez firme ktora dane nielegalnie przekazala.
    Pytanie tylko czy PGNiG ma obowiazek ujawnienia zrodel swoich infoprmacji ?

    Nalegam w tej sprawie i nie ustapie bo jest to sprawa bez precedensu w Polsce
    ktora tylko potwierdza tezy snute juz w polskim usenecie ze istnieje jakies
    podziemie tajniakow robiacych tego typu rzeczy. Dodam ze "detektyw" lub donos
    nie wchodzi w gre. Nie w tym przypadku. Ja sie zawsze za siebie "ogladam".

    Zapytam inaczej czy istnieje instytucja ktorza chroni obywateli przed
    powyzszym ? Gdzie mozna dochodzic swoich praw ? Jak zmusis PGNiG do
    ujawnienia swych informacji ? Ta afera ma glebokie korzenie i sadze ze
    trafilwem na kolejna afere porownywalna do sprawy FOZZ czy Rywin Gate.

    kolegow dziennikarzy chcacych przyjrzec sie blizej w/w sprawie prosze o
    kontakt juz bezposredni na priv.

  • 9. Data: 2004-02-20 08:13:43
    Od: "Mak" <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Użytkownik "Mak" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Wiesz, najprościej na piśmie zażądaj od Gazowni wyjaśnienia, skąd uzyskali
    > Twój adres. Może to coś wyjaśni.

    sadzisz ze dobrowolnie ujawnia i przynaja sie do łamania prawa ?? mysle ze
    wyjasnienia powinni zlozyc przed prokuratorem i rzecznikiem praw konsumenta.
    Takiego przekretu jak powyzszy juz dawno w Polsce nie bylo, nie powinnismy
    tego zostawic bez echa.

  • 10. Data: 2004-02-20 15:09:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mak" <c...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    konsumenta.
    > Takiego przekretu jak powyzszy juz dawno w Polsce nie bylo, nie

    Daj im szansę! Może weszli w posiadanie tych danych legalnie. Na przykład
    sąsiad im podał. Zawiadomienie zdążysz zawsze złożyć. Wysłanego listu,
    który jest u Ciebie przecież nie zniszczą.