    From: "Lendzian" <l...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: STOEN, jak wywalczyc swoje?
    Date: Sun, 19 Dec 2004 23:42:20 GMT

    > Tu się nie zgadzam. Piszę to jako elektryk, ale nie ta grupa do
    > pełniejszego rozwinięcia tematu.

    O, i wyszło dlaczego Pan trzyma ze STOENem :)
    Jeśli znajdzie Pan troszkę czasu, to może mógłby mi Pan wytłumasczyć, co się
    mogło stać - ja na innej grupie
    (np. iżynierskiej) dokładnie opiszę zdażenie i to co z niego wynikalo. Bo
    jako optyk zawsze myślałem, że za małym
    napięciem nie można skrzywdzić żadnego urządzenia.

    > Nie jest wykluczone, ale ciężar ochrony urządzeń odbiorcy przed
    > przepięciami łączeniowymi (a te są przeceż normalnym zjawiskiem fizycznym)
    > spoczywa nie na świadczącym usługi przesyłowe, czyli w tym przypadku
    > STOENie.

    No to się sprawa utrudnia :/

    > Czy możesz Waść to znanie przetłumaczyć na polski bo Waści nie rozumiem.

    Zachciało się Waszmości chrześcijańskim językiem gadać? Tedy Waści powiem,
    że (nie ubliżając Waszmości) nie imaginuję sobie, jak ono zdanie prościej
    wyłożyć można.

    Tak mi się skojarzyło z pytaniami prawnika na rozprawie:
    "A skad pewność, że nie takie napięcie?
    A skąd wiesz, że tego nie robią?"

    > A skąd pewność że stary. Jesteś w posiadaniu dokumentów z oceny stanu
    > technicznego. Nowe urządzenia też ulegają awariom.

    No nie. Nie posiadam takich dokumentów. Ale jeśli można takie coś zdobyć,
    to się uda, bo wg reportażu w mediach to był stary izolator.. pokazali nawet
    jak ładnie pękł..... no chyba, że sobie media fantazjowały.

    > To znaczy szukasz kruczka prawnego, jak znaleźć sponsora na naprawę
    > komputera, które nie zabezpieczyłeś w sposób należyty przed
    > niespodziankami sieciowymi?

    Nie szukam kruczka prawnego. Chodziło tylko o instrukcję postępowania innego
    niż wysyłanie odwołania. A wydaje mi się, że zasilacz w komputerze jest tym,
    co
    go zabezpiecza przed niespodziankami. Ale niestety ten zasilacz tego nie
    przeżył.
    Na pewno ogromna część społeczeństwa jak kupije sprzęt, to podłącza go do
    sieci
    i używa. Nie wiedziałem, że żeby czerpać energię z (od jakiegoś czasu)
    niemieckeij firmy
    STOEN potrzeba się samu zaopatrzeć w UPSy i inne ustrojstwa za ciękie
    pieniądze,
    bo jak się tego nie zrobi, to można stracić sprzęt, nie z powodu złego
    użytkowania,
    ale z powodu tego, że w sieci będących właśnością STOENU walnie
    zabezpieczenie,
    które (dla powtórzenia) wg mediów było poprostu stare...
    A z pojęciem konserwacja kojarzy mi się m.in. wymiana starego sprzętu na
    nowy.
    Juz raz miałem podobny przypadek w innym mieszkaniu - były problemy z
    próndem i
    okazało się, ża to instalacja w mieszkaniu nawala, ale to sprawdzili
    elektrycy - wtedy do
    STOENu nikt nie miał pretensji. Ale teraz zbieg okoliczności byl aż
    śmieszny.
    W razie czego mogę poprosić właściciela mieszkania, żeby jego ekipa
    sprawdziła instalację.

    > Ale się też nie przyznaje. Nie przeczy, bo niezależnie od tego co Ci
    > odpowie sprawę najpierw zbada.

    Mam nadzieję, że obiektywnie.

    > Jak wspomniałem w tym poście, to nie na świadczącym usługi przesyłowe
    > ciąży zabezpieczenie urządzeń odbiorcy przed skutkami przepięć
    > łączeniowych.

    Jeśli faktycznie na nich to nie ciąży, to jeszcze bardziej się utrudnia :/

    > Nie dziwię się, że jesteś nieukontentowany. Zażalenie przecież do STOENU
    > możesz złożyć zawsze, a ten zgodnie z KPA ma 30 dni na udzielenie Ci
    > odpowiedzi.

    Przynajmiej raz napiszę odwołanie.
    Tak dla spokoju, bo w świetle tego, co Pan napisał, to wątpię, czy to cos
    zmieni.

    > A co konkretnie z elektrotechniki Cię interesuje?

    Jak napisałem na początku tego mejla chciałbym wiedzieć, co jeszcze może być
    przyczyną spalenia kompa, jak nie za duże napięcie, bo o ile dobrze
    zrozumiałem
    Pan sugerował, że to nie jest jedyna przyczyna.

    Pozdrowienia
    Lendzian