  • From: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: STOEN, jak wywalczyc swoje?
    Date: Sun, 19 Dec 2004 23:50:12 +0100

    Użytkownik "Lendzian" <l...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:sslxd.19394$NS3.15531@news.chello.at...

    > Ze jakie napiecie? Takie czili za duze?
    > Stad, ze od za malym napieciem trudo cos spalic.

    Tu się nie zgadzam. Piszę to jako elektryk, ale nie ta grupa do pełniejszego
    rozwinięcia tematu.

    > No brawo. Chcialbym miec taki zmysl detektywistyczny.

    Dziękuję.

    > Wrocilo, ale bez mojego kompa, co oznacza, ze byl skok napiecia
    > przed albo po braku pradu.

    Nie jest wykluczone, ale ciężar ochrony urządzeń odbiorcy przed przepięciami
    łączeniowymi (a te są przeceż normalnym zjawiskiem fizycznym) spoczywa nie
    na świadczącym usługi przesyłowe, czyli w tym przypadku STOENie.

    > Powyzszy fragment przypomina rozprawe, w kazdym razie dla mnie - osoby,
    > ktora prawnikow znatylko z filmow i dowcipow.

    Czy możesz Waść to znanie przetłumaczyć na polski bo Waści nie rozumiem.

    > Wiekszosc wypadkow samochodowych nie wynika z dzialan zamierzonych,
    > a jakos ponosi sie za nie odpowiedzialnosc.

    Są też (i to nie tylko w teorii, ale w praktyce) określone umową przypadki,
    gdy strony nie ponoszą odpowiedzialności za nienależyte wykonanie
    postanowień umowy. Dotyczy to nie tylko elektroenergetyki.

    > Hmmm, moze stad, ze powodem calego zajscia była awaria STARGO izolatora na
    > Mokotowie,
    > ktora spowodowala ZWARCIE (huk i troche iskier).

    A skąd pewność że stary. Jesteś w posiadaniu dokumentów z oceny stanu
    technicznego. Nowe urządzenia też ulegają awariom.

    > Blahaha :)
    >
    > To ja napisalem szukajac oswiecenia u kogos, kto sie zna na prawie, a nie
    > na elektrotechnice.

    To znaczy szukasz kruczka prawnego, jak znaleźć sponsora na naprawę
    komputera, które nie zabezpieczyłeś w sposób należyty przed niespodziankami
    sieciowymi?
    A tak na poważnie to częstość zabiegów eksploatacyjnych w sieci
    elektroenergetycznej jest również pochodną norm prawnych wydanych na
    podstawie Prawa Energetycznego. Normy te nie mają charakteru poufnego.

    > Nie wiem, czy to musze udowadniac, bo STOEN temu nie przeczy.

    Ale się też nie przyznaje. Nie przeczy, bo niezależnie od tego co Ci odpowie
    sprawę najpierw zbada.

    > Oni poprostu twierdza, ze odpowidzialnosc za skutki tej awarii ponosi
    > wlasiciel budynku.
    > To w tym wszystkim jest przedmiotem tego tematu.

    Jeśli uważasz, że to nie Ty zawiniłeś, to musisz winę udowodnić temu komuś i
    to niezależnie czy to jest STOEN, czy właściciel budynku. To że na słupie
    został zniszczony izolator, to wcale nie świadczy że on jest przyczyną
    uszkodzenia Twojego komputera. Jak wspomniałem w tym poście, to nie na
    świadczącym usługi przesyłowe ciąży zabezpieczenie urządzeń odbiorcy przed
    skutkami przepięć łączeniowych.

    > No nic.. w kazdym razie dziekuje za w 90% nieowocna dyskuje na temat tego,
    > co mozna zrobic

    Nie dziwię się, że jesteś nieukontentowany. Zażalenie przecież do STOENU
    możesz złożyć zawsze, a ten zgodnie z KPA ma 30 dni na udzielenie Ci
    odpowiedzi.

    > oprocz odwolania i rownie nieowocna dyskusje na temat spraw wchodzacych w
    > zakres elektrotechniki
    > i elektroniki.

    A co konkretnie z elektrotechniki Cię interesuje?

    --
    Jerzy_Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez