  • 1. Data: 2005-12-01 19:07:43
    Temat: SMS spamerzy? Wysiadka:-)
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Spamer też człowiek i czasem da się z nim dogadać.
    Jakiś czas temu wziąłem udział w konkursie Radia Plus wysyłając
    SMS-a. Za parę dni przychodzi spam na komórkę. Napisałem mailem
    ostry protest. Przez 3 tygodnie nikt nie odpowiedział. Wiadomo
    gdzie lądują takie protesty. Po kolejnym spamie wysłałem protest
    do 3 osób dyrekcji. Bez odpowiedzi.
    Zadzwoniłem. Jeden z tych dyrektorów sie zgłosił. Wyłuszczyłem co
    i jak. Obiecał mnie wykreślić z listy spambiorców, przepraszam-
    reklamobiorców:-D
    Na moje pytanie: "czy wie Pan, że wysyłanie niechcianych reklam
    jest wykroczeniem?" zapanowała strasznie długa, chyba ze 3
    sekundowa cisza. Pan dyrektor nie podjął tematu:-D
    Poprosiłem o pisemne potwierdzenie, że już nie wyślą mi spamu.
    Obiecali. No i przyszło:-) Rozsyłaniem spamu zajmuje się firma z
    Poznania one2one. Treść krótka:
    "Zgodnie z życzeniem słuchacza usunęliśmy jego numer xxxxxx z
    naszej bazy numerów otrzymujących mailingi SMSowe zlecane przez
    sieć Radia Złote Przeboje"

    Jak się chce to można coś zdziałać.

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 2. Data: 2005-12-01 19:44:39
    Temat: Re: SMS spamerzy? Wysiadka:-)
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości: news:dmnhln$dbm$1@inews.gazeta.pl
    użytkownik *Zbynek Ltd.* napisał(a):

    [ciach]

    > Jak się chce to można coś zdziałać.

    Miałem podobne przejścia, ale z konkretnym opem komórkowym. Walka jest
    trudna, długa, wymaga pisania paszkwili na konkretne osoby, ale daje
    dobre efekty. Nie dostaję _żadnego_ spamu.

    --
    Big Jack
    //////

  • 3. Data: 2005-12-01 19:54:04
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Big Jack napisał(a) :

    > Miałem podobne przejścia, ale z konkretnym opem komórkowym.

    Nie bójmy się tego słowa: +, Era, Idea/Orange?
    Ja z Plusem też. Wystarczyła długotrwała i zacięta wymiana maili
    z opisem co im zrobię:-) Oczywiście zgodnie z prawem. I żadnych
    negocjacji. Z terrorystami się nie negocjuje.

  • 4. Data: 2005-12-01 20:50:15
    Od: Afekt <a...@d...pl>

    W dniu 2005-12-01 20:54, Zbynek Ltd. uraczył(a) nas takim oto wywodem:
    [...]
> [...]
    > opisem co im zrobię:-) Oczywiście zgodnie z prawem. I żadnych
    > negocjacji. Z terrorystami się nie negocjuje.

    yyyyy, a co można im zrobić (zgodnie z prawem)? a co! też sobie
    powymieniam mejle z orendż i ich postraszę.

    --
    pozdrawiam Afekt
    Nie masz jeszcze konta internetowego? Załóż je w:

  • 5. Data: 2005-12-01 21:01:41
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości: news:dmnkcn$r0e$1@inews.gazeta.pl
    użytkownik *Zbynek Ltd.* napisał(a):

    > Nie bójmy się tego słowa: +, Era, Idea/Orange?

    Nie boję się, wówczas jeszcze IDEA

    --
    Big Jack
    //////

  • 6. Data: 2005-12-01 22:37:58
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Afekt napisał(a) :
    > yyyyy, a co można im zrobić (zgodnie z prawem)? a co! też sobie
    > powymieniam mejle z orendż i ich postraszę.

    Też musisz nad tym popracować. Musisz być pewien czy kiedykolwiek
    składałeś podpis, czy to realny, czy tylko wirtualny, pod jakimś
    dokumentem w którym wyrażałeś zgodę na otrzymywanie informacji
    handlowych lub reklamowych za pomocą SMS. Jeśli jesteś pewien na
    200%, że nie, to Twoje górą. Jeśli tak, to wypisz się.
    Przesyłanie niezamówionych reklam drogą elektroniczną jest w
    Polsce od 3 lat wykroczeniem. Szczegóły jak walczyć ze spamerami
    znajdziesz tu:
    http://nospam-pl.net/prawo.php

    Krótki wyciąg z ustawy:
    Art. 4.
    1. Jeżeli ustawa wymaga uzyskania zgody usługobiorcy to zgoda ta:
    1) nie może być domniemana lub dorozumiana z oświadczenia woli
    o innej treści,

    Art. 24.
    1. Kto przesyła za pomocą środków komunikacji elektronicznej
    niezamówione informacje handlowe, podlega karze grzywny. (...)
    2. Ściganie wykroczenia, o którym mowa w ust. 1, następuje na
    wniosek pokrzywdzonego.

    Tymi argumentami jesteś w stanie przebić jakiekolwiek próby
    obrony swoich pozycji przez spamera.
    Jeżeli nie poskutkuje, to cóż - idziesz na komisariat i składasz
    wniosek o ściganie sprawcy wykroczenia.
    Tak BTW, jak na moim komisariacie wspomniałem w sekcji wykroczeń
    o spamie, to panowie byli strasznie zdziwieni, że jest taka
    ustawa. Jeden powiedział też, że chyba złoży wniosek o ściganie
    jswojego spamera:-) Nikt jeszcze w mojej dzielnicy nie molestował
    ich w tej sprawie. Pora powoli zmieniać rzeczywistość:-)

  • 7. Data: 2005-12-01 22:42:46
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a) :

    > Jakiś czas temu wziąłem udział w konkursie Radia Plus wysyłając SMS-a.

    > bazy numerów otrzymujących mailingi SMSowe zlecane przez sieć Radia
    > Złote Przeboje"

    Ups... wpadka. Oczywiście chodziło mi o Radio Złote Przeboje
    Trefl. Radio Plus tu nie ma nic do robienia. Przepraszam za pomyłkę.