    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: SKUP Butelek - "a ma pan paragon ?" i co odpowiedziec ?
    Date: Sat, 29 Mar 2003 21:12:15 +0100

    Zastanawiam się tylko, czy na kaucję powinien być VAT już w chwili wydawania
    tych butelek. Ustawa z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług
    oraz o podatku akcyzowym. (Dz. U. z dnia 15 lutego 1993 r.) w art. 3.1.1a)
    stwierdza, że "Przepisów ustawy nie stosuje się do wydania towarów na
    podstawie umowy użyczenia." Jestem akurat laikiem w dziedzinie prawa
    podatkowego, ale kaucja mnie osobiście kojarzy się z wypożyczeniem komuś
    przy sprzedaży opakowania. Wypożyczeniem, bo nie może przecież tej oranżady
    zabrać luzem. Kaucja jest po to, że jakby tego nie oddał, to pokryjemy
    straty.
    Moim zdaniem, to akurat VAT od tej butelki powinno się płacić dopiero
    poprzez rozliczenie na koniec załóżmy miesiąca kwot kaucji, traktując, że ta
    część opakowań, która nie została nam zwrócona, została sprzedana.
    Ale nie wykluczone, że coś motam, bo tak jak już pisałem, w podatkach
    orientuję się dość pobieżnie.