  • Data: 2003-03-30 00:08:57
    Temat: Re: SKUP Butelek - "a ma pan paragon ?" i co odpowiedziec ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 29 Mar 2003, Robert Tomasik wrote:
    [...]
    >+ podatkowego, ale kaucja mnie osobiście kojarzy się z wypożyczeniem komuś
    >+ przy sprzedaży opakowania. Wypożyczeniem, bo nie może przecież tej oranżady
    >+ zabrać luzem. Kaucja jest po to, że jakby tego nie oddał, to pokryjemy
    >+ straty.

    Ale wtedy wracamy do punktu wyjścia: musi być umowa wypożyczenia
    i dowód owej umowy. Przecież takiego układu że biorę opakowanie
    w sklepie A i oddaję w sklepie B użyczeniem nazwać nie można ?
    Problemem nie jest pozbycie się butelki, a jej powrót - jeśli
    nie nasza :[

    >+ Moim zdaniem, to akurat VAT od tej butelki powinno się płacić dopiero
    >+ poprzez rozliczenie na koniec załóżmy miesiąca kwot kaucji, traktując, że ta
    >+ część opakowań, która nie została nam zwrócona, została sprzedana.

    No dobrze. Sprzedaliśmy 50 butelek, zwrócono 200. Powód oczywisty:
    mamy kaucję wyższą o 20 groszy niż sklep obok ;)
    Powinniśmy dostać VAT ze skupu od ludności ? Byłby to kolejny
    wyjątek...

    pzdr, Gotfryd