    From: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozwód przez sąd w Szwecji?
    Date: Fri, 12 Dec 2008 09:18:34 +0100

    Piotr pisze:
    Dlaczego chcę orzeczenia o winie żony za
    > rozpad związku? Dlatego, że istotnie jest ona niemu winna. W imię
    > zasad zatem.

    Tragedia zatem. Dla sądu, dla stron, dla świadków, dla wszystkich przy
    okazji obrzuconych błotem.
    Atmosfera rozwodu z orzekaniem o winie w imię zasad wygląda tak, jakby
    g... wpadło w wentylator.

    Na tyle w imię zasad, że głupawe uśmieszki, pani Lesławo
    > są tu nie na miejscu.

    Dlaczego? Tak pojmowane zasady mogą wywoływać każdy rodzaj reakcji.

    Powtarzam pytania, a soby nie potrafiące mi
    > pomóc proszę o nie zabieranie głosu.

    To jest usenet. Tu się nie bierze jeńców.
    Chcesz szybkiej i łatwej odpowiedzi - idź do prawnika od rozwodów.

    You get, what you pay for.

    > Czy jestem zobowiązany odpowiedzieć na pytanie tamtejszego sądu w
    > sytuacji, gdy w toku jest sprawa przed sądem w Polsce?
    > Czy muszę uznać ewentualny wyrok szwedzkiego sądu i czy będzie on dla
    > mnie wiążący?

    Jest taka książka, nazywa się kpc. W niej (pod koniec) jest rozdział o
    tajemniczej nazwie jurysdykcja krajowa. Tobie wystarczy początek tego
    rozdziału. Poczytaj, pomyśl, potem napisz, czego nie zrozumiałeś, może
    wtedy łatwiej Ci będzie uzyskać konkretną odpowiedź.

    Prywatnie dam Ci radę,która moim zdaniem jest jedyna pomocą, jakiej
    potrzebujesz: odpuść sobie, rozstańcie się prawnie, tak jak rozstaliście
    się faktycznie i niech każde spokojnie układa sobie życie na nowo.

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl