  • 1. Data: 2005-01-27 11:24:58
    Temat: Rozwód - orzekanie o wienie lub bez winy
    Od: "Ada" <a...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    Mam pytanie o rozprawe rozwodowa. Jaka jest roznica, jesli Sąd orzeknie "bez
    winy", a jak orzeknie "winę którejś ze stron". Chodzi mi głownie o to, czy
    będą jakieś konsekwencje przy późniejszej sprawie podzialu majątku (a taka
    napewno bedzie). Mam taka sytuacje w rodzinie, ze pozwany dostal juz pozew
    (wlasciwie nic w nim konkretnego nie bylo np., ze bije, zneca sie, itp.), a
    jedynie jakies ogolne stwierdzenia nic nie znaczace. Powodka
    chce "orzeczenie bez winy",a wlasciwie mozna powiedziec, ze to ona jest
    winna, bo doprowadzila malzenstwo do takiego stanu (nie interesowala sie
    gospodarstwem, domem...tylko wypady, imprezki, itp.). Czy teraz jesli Sąd
    orzeknie "bez winy", to jak to sie bedzie mialo do rozprawy majątkowej?
    Dodam, ze powodka juz zada rzeczy, ktorych nie wniosla do malzensta, nie
    dorobila sie ich, anie nie zaplacila za nie, a chce polowe (chodzi o
    mieszkanie)? Czy slusznie ? Jak sie wybronic przed takim pazerstwem i
    chamstwem...bo nie wiem jak to inaczej nazwac. Osoba ta niestety okazala sie
    materialistka, i teraz widzi tylko "dolary w oczach" i chce sie jak
    najwiecej "nachapac". POMOZCIE, bo ograbi moja rodzine i to bezpodstawnie!!!
    Bardzo dziekuje za odpowiedzi.
    A.

  • 2. Data: 2005-01-27 12:11:36
    Temat: Re: Rozwód - orzekanie o wienie lub bez winy
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Ada wrote:

> [...]
    > najwiecej "nachapac". POMOZCIE, bo ograbi moja rodzine i to
    > bezpodstawnie!!! Bardzo dziekuje za odpowiedzi.

    Powodka moze sobie chcec...
    Wina niema ZADNEGO wplywu na podzialmajatku WSPOLNEGO...

    Chce rozwod - niech ma...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2005-01-27 13:31:13
    Od: "Misiek[POZ]" <t...@o...pl>

    Orzeczenie o twojej winie spowoduje, ze bedzie mogla sie domagac alimentow,
    jesli wina bedzie po obu stronach to wydaje mi sie, ze to roszczenie bedzie
    wzajemne , a jesli mowimy o rozwodzie bez orzekania o winie to obowiazek
    alimentacyjny wystepuje przez 5 lat od rozwodu i to w scisle okreslonych
    sytuacjach.

    Potrafisz to udowodnic? Jesli tak to zadaj orzeczenia o jej wylacznej winie
    w rozkladzie malzenstwa.

    Czy teraz jesli Sąd

    Rozwod to rozwod .... majatek to majatek.

    No jesli potrafisz dowisc, ze to wniosles ten majatek do rodziny z czasow
    kawalerskich to checi moze miec okropne to nie podlega pod majatek rodziny

    Pozdrawiam Misiek

  • 4. Data: 2005-01-27 17:22:44
    Od: "Ada" <a...@N...gazeta.pl>

> [...]
    >wzajemne , a jesli mowimy o rozwodzie bez orzekania o winie to obowiazek
    >alimentacyjny wystepuje przez 5 lat od rozwodu i to w scisle okreslonych

    Na szczescie nie maja dzieci, wiec nie bedzie sprawy o alimenty.[chociaz
    tyle...]. Tu chodzi tylko o dobra materialne, a najbardziej rozchodzi sie o
    mieszkanie.

    pozdr.
    A.

  • 5. Data: 2005-01-27 18:00:02
    Od: aaartur <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > tyle...]. Tu chodzi tylko o dobra materialne, a najbardziej rozchodzi sie o

    Chodziło o obowiązek alimentacyjny względem małżonków (teraz już byłych)
    Pozdr..
    Artur

  • 6. Data: 2005-01-27 20:53:25
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "Ada" <a...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    Czy teraz jesli Sąd
    > orzeknie "bez winy", to jak to sie bedzie mialo do rozprawy majątkowej?

    majatek wspolny po polowie chyba , ze ktos wykaze sadowi , ze powiekszyl
    majatkiem odrebnym

    > Dodam, ze powodka juz zada rzeczy, ktorych nie wniosla do malzensta, nie
    > dorobila sie ich, anie nie zaplacila za nie, a chce polowe (chodzi o
    > mieszkanie)? Czy slusznie ?

    jesli jest to majatek nabyty w czasie trwania zwiazku to tak

    > najwiecej "nachapac". POMOZCIE, bo ograbi moja rodzine i to
    bezpodstawnie!!!

    a co ma Twoja rodzina wspolnego z majatkiem tego malzenstwa?

    Sandra

  • 7. Data: 2005-01-27 21:49:13
    Od: "Misiek[POZ]" <t...@o...pl>

    > Na szczescie nie maja dzieci, wiec nie bedzie sprawy o alimenty.[chociaz
    > tyle...]. Tu chodzi tylko o dobra materialne, a najbardziej rozchodzi sie
    > mieszkanie.

    Mowimy o alimentach dla strony uznanej za niewinna rozkladowi malzenstwa.
    Alimenty na dzieci to rzecz oczywista i odrebna.