    From: "miki" <k...@c...at>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozwod - material dowodowy
    Date: Wed, 23 Jan 2002 20:18:31 GMT

    Użytkownik "amlej" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:a2m3tr$d37$1@news.onet.pl...

    A rozwód następowałby po trzykrotnym wypowiedzeniu słów "nie chcę cię" :)
    Ale do rzeczy.Jeśli wystąpiłeś o rozwód z winy malżonki to musisz udowodnić
    że z jej winy nastąpił zupełny i trwały rozkład pożycia tj. mówiąc potocznie
    że od dłuższego czasu nie śpicie ze sobą,nie prowadzicie wspólnego
    gospodarstwa domowego itp.
    Jeśli rozwód ma nastąpić bez orzekania o winie to wystarczy że udowodnisz
    ww.rozkład ( bez wykazywania winy żony ).
    Środkiem dowodowym jest min.przesłuchanie stron.Gdy zeznania twoje i żony
    będą spójne być może sąd nie będzie słuchał świadków.
    Sprawa przybiera zdecydowanie inny charakter gdy są wspólne małoletnie
    dzieci,gdy złożono wniosek o alimenty itp.Wtedy dochodzi do drobiazgowego
    postępowania dowodowego.

    Dzieki za wyjasnienie, ale chyba musze cos niecos dodac.
    Po pierwsze - dzieci sa dorosle i nie potrzebuja juz opieki wiec sprawa
    alimentow odpada.
    Po drugie - to juz bedzie druga sprawa. Pierwsza wnosla zona i chciala
    przyjac wine na siebie ale w dniu procesu sie rozmyslila wiec sedzina nie
    udzielila rozwodu i odlozyla sprawe - to bylo 6 mies. temu... Teraz ja
    wnioslem sprawe a zona nie mieszka ze mna i oswiadczyla ze nie stawi sie na
    rozprawe..... wiec nie wiem jak to potraktuje sedzia i co postanowi.