    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Wojciech Bancer <w...@g...com>
    Subject: Re: Rozwieść się czy nie - co radzicie?
    <577a4bd3$0$12556$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <577a5c80$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <nle1kh$lpg$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <nle456$obc$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <nleilk$k3h$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <nlgam1$48p$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <nlgonv$j2u$2@node2.news.atman.pl>
    Date: Tue, 5 Jul 2016 19:47:32 +0200

    On 2016-07-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > tu masz o co pytałem:
    >
    > "To powiedz jeszcze w których krajach prezydent z premierem nie wypełnia
    > obowiązków narzuconych konstytucją, bo prezes partii nie pozwala. Który
    > szef partii wprost nazywa połowę społeczeństwa gorszym sortem obywateli?
    > W którym kraju służby specjalne robią za policję polityczną? Czy jest
    > jeszcze jakiś kraj gdzie każde wystapienie kompanni reprezentacyjnej
    > wiąże się z apelem "poległych" w wypadku komunikacyjnym? A jak cywilne
    > władzę sobie tego nie życzą to im się komprania reprezentacyjna próbuje
> [...]

    No jak Cię interesują *konkretne wydarzenia*, to fakt, takie coś
    *wydarzyło* się w Polsce i tylko w Polsce. Jak Cię interesuje
    zestaw naruszeń swobód obywatelskich i podobne zapędya autorytarne,
    to przecież mamy to u sąsiadów (Białoruś, częściowo Ukraina, Rosja,
    Węgry).

    I naprawdę fakt, że tam nie muszą sobie zawracać głowy "konstytucją"
    powoduje, ze są cacy? Serio tak uważasz?

    A możliwe nawet, że jak nacjonaliści/prawicowcy dojdą do władzy to
    i będą podobne zapędy w krajach zachodniej Europy.

    Żeby daleko nie szukać, to w Austrii "prawie" wygrał mocno prawicowy
    prezydent, a w Wielkiej Brytanii też mamy przypadki nacjonalizmu
    i hejtu które były podsycane przez kastę polityczną.

    Nacjonalistyczne i skrajnie rasistowskei trendy są widoczne
    w Europie i są sporym zagrożeniem, tylko trzeba patrzeć szerzej
    niż na polski grajdołek.

    I wciąż: nie jest to wytłumaczenie (w żadnym stopniu), dla osób
    które chcą wyłudzić świadczenia.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com