    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozwieść się czy nie - co radzicie?
    Date: Tue, 5 Jul 2016 18:50:38 +0200
    <nldkf2$57k$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <nldlj2$iaj$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <nldoh2$mn1$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <nle0jh$ta$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <nle8c3$sj3$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <nlehc3$68j$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <nlga62$ifv$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org>

    On 05.07.2016 16:05, Wojciech Bancer wrote:

    > Nie, nie wychodzi. I "leaks" dotyczy bardzo dużych firm.
    > Bądź w końcu łaskaw zobaczyć jaki to jest procent firm,
    > bo mam wrażenie że myślisz, że duże, międzynarodowe korporacje,
    > które za cel wzięły oszustwa podatkowe to wg. Ciebie 99,99999%
    > przedsiębiorstw i podmiotów gospodarczych na rynku.

    Aha - już rozumiem - tu rozumiesz to tak, że jak prawie wszyscy w handlu
    wielkopowierzchniowym stosują "optymalizację" (z wyjatkiem bierdronki
    zdaje się), to jest to nikły procent, bo przecież są jeszcze tysiące
    sklepów rodzinnych i babć z pietruszką - więc co wobec tego znaczy ta
    pierwsza piątka;)

    Teraz rozumiem, czemu fakt łamania konstytucji przez Prezydenta nie
    budzi twoich dużych zastrzeżeń - w końcu to jeden prezydent, a
    kilkadziesiąt milionów Polaków konstytucji nie łamie - toż to nawet nie
    promil - czym się przejmować;)

    Po prostu dla ciebie pasztet z dziczyzny z niewielki procentem koniny to
    dwa zające i jeden koń...

    Ty tak na poważnie, udajesz, czy liczyłeś, że nikt nie zauważy?

    > Hint: największej liczbie podmiotów się po prostu taka machinacja
    > nie opłaca, bo to zaczyna być opłacalne dopiero powyżej pewnej
    > wielkości, więc nie trzeba być Sherlockiem by dojść do wniosku,
    > że Twoje tezy są oparte na aksjomatach i stereotypach, a nie na
    > rzeczywistości.

    Rozumiem, więc nie przeszkadza ci jak 8 z top 10 robią przekręty na
    podatkach na miliardy (bo to niewielki procent). Ale jak ja sobie za 100
    kupię do firmy coś, bez czego bym się pewnie obszedł i wrzucę to w
    koszty, to już działalność wywrotowa?

    > Są podatkiem *pracownika*, dla firmy są *wydatkiem*, który odliczy jako
    > KUP, zawsze w takiej samej kwocie, w jakiej zostały poniesione. To że
    > są one ładnie rozbite, by ukryć skalę obciążenia nakładaną na pracowników
    > nie zmienia tegoż wydatku charakteru.

    Bzdura - gdyby pracodawcy było wszystko jedno, to... byłoby wszysko
    jedno. A nie jest.

    Shrek