    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Wojciech Bancer <w...@g...com>
    Subject: Re: Rozwieść się czy nie - co radzicie?
    <nldkf2$57k$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <nldlj2$iaj$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <nldoh2$mn1$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <nle0jh$ta$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <nle8c3$sj3$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <nlehc3$68j$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <nlga62$ifv$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Tue, 5 Jul 2016 16:05:53 +0200

    On 2016-07-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Przy okazji każdego "leaks" wychodzi że nie tak znowu małego.

    Nie, nie wychodzi. I "leaks" dotyczy bardzo dużych firm.
    Bądź w końcu łaskaw zobaczyć jaki to jest procent firm,
    bo mam wrażenie że myślisz, że duże, międzynarodowe korporacje,
    które za cel wzięły oszustwa podatkowe to wg. Ciebie 99,99999%
    przedsiębiorstw i podmiotów gospodarczych na rynku.

    Hint: największej liczbie podmiotów się po prostu taka machinacja
    nie opłaca, bo to zaczyna być opłacalne dopiero powyżej pewnej
    wielkości, więc nie trzeba być Sherlockiem by dojść do wniosku,
    że Twoje tezy są oparte na aksjomatach i stereotypach, a nie na
    rzeczywistości.

    > Tylko jeśli wspaniałomyślnie, bo tak ci pasuje stwierdzisz, że składki
    > na ubezpieczenie społeczne nie są podatkiem.

    Są podatkiem *pracownika*, dla firmy są *wydatkiem*, który odliczy jako
    KUP, zawsze w takiej samej kwocie, w jakiej zostały poniesione. To że
    są one ładnie rozbite, by ukryć skalę obciążenia nakładaną na pracowników
    nie zmienia tegoż wydatku charakteru.

    "Cięcie kosztów", legalne, czy nie, nie jest optymalizacją podatkową,
    tylko cięciem kosztów. Takim samym jak przeniesienie się do tańszego
    miejsca (mniejszy czynsz za wynajem).

    I podłoże tego typu zachowań jest przeróżne, dla różnych grup zawodowych,
    różnych regionów, ale nigdzie nie jest to "optymalizacja podatkowa" po stronie
    firmy.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com