    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozwiercam zamek... ;)
    Date: Sat, 19 Mar 2005 19:26:20 -0600

    Samotnik wrote:

    > - czy im wolno było się włamać do mieszkania, które nie jest ich
    > własnością?

    właśnie dlatego, że im było wolno, to ich wypuścili.
    Problem był tylko z udowodnieniem tego faktu.

> [...]
    > prawny do użytkowania lokalu?
    > Też wynajmuję mieszkanie, w dodatku
    > właściciel też jest za granicą, od dawna nie mam z nim kontaktu, w
    > mieszkaniu nie jestem zameldowany. I tak sobie myślę, że gdybym zgubił
    > klucze i próbował się jakoś do mieszkania dostać, to w konfrontacji z
    > policjantami mogłoby być tak samo. A może nawet ciekawiej, bo umowa
    > zostałaby w zamkniętym mieszkaniu. :)) Jest na to jakaś rada, oprócz
    > noszenia umowy w portfelu, i to jeszcze najlepiej spisanej przy
    > notariuszu, żeby mi Policja jej nie kwestionowała?

    To tak samo jak z dowodem osobistym.
    Nie ma obowiązku go nosić, ale jak cię niechcący przyskrzynią, to
    będziesz musiał jakoś udowodnić że ty to ty.

    Jak mieszkasz tam już jakiś czas, to sąsiedzi cię znają, któryś
    potwierdzi, że tam mieszkasz.
    Najlepiej nie gub kluczy, zostaw gdzieś komuś zapasowe.

    Jakby ci się tak trafiło, to wypuścić by cię wypuścili, tylko może
    troszkę później po upewnieniu się, jak cię w razie czego złapać drugi raz.
    A z drugiej strony koledzy trochę sami sobie też są winni. Nieprawdaż?