  • 1. Data: 2003-09-09 16:55:57
    Temat: Rozwiazanie umowy i inne sprawy
    Od: "bzyku" <b...@N...SPAM.op.pl>

    Witam Grupowiczów!

    Moja żona jest na wypowiedzeniu,gdyz znalazla inna prace (okes wyp.2
    tyg.).Po pierwszym tygodniu poszla na chorobowe.Pracowala w sklepiku
    spozywczym.Nie miala podpisanej odpowiedzialnosci materialnej.

    Pracodawca zrobil sobie remanent i teraz każe jej to podpisac. Dodam jeszcze
    ,ze pracownicy tego sklepu to moja żona i włascicielka. Kiedy wlascicielce
    nie chce sie pracowac ,za lada stoi jej mąż (a raczej eks), ktory nie jest
    ani wspolwlascicielem ani pracownikiem tego sklepu ( a znany jest z tego,ze
    nieraz ma lepkie rece). Czy moja zona ma odpowiadac za ewentualne braki?
    Czy musi byc na koncowym remenencie?
    Pracodawczyni powiedziala jej,ze wyplaty za m-c wrzesien nie dostanie, bo
    pokryje ewentualne braki w remenencie. Czy ma prawo tak zrobic? I czy moze
    mojej zonie nie wydac swiadectwa pracy?/

    pzdr
    bzyku

  • 2. Data: 2003-09-09 17:30:50
    Temat: Re: Rozwiazanie umowy i inne sprawy
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

> [...]
    > spozywczym.Nie miala podpisanej odpowiedzialnosci materialnej.
    >
    > Pracodawca zrobil sobie remanent i teraz każe jej to podpisac.

    Odmowa podpisania odpowiedzialnosci materialnej z mienie powierzone moze
    uzasadniac wypowiedzenie umowy.Ale jezeli zona jest juz w okresie
    wypowiedzenia to nic by mnie nie zmusilo do podpisdania takiej umowy.

> [...]
    tego,ze
    > nieraz ma lepkie rece). Czy moja zona ma odpowiadac za ewentualne braki?

    Jesli nie podpisze tej umowy to nie. Zreszta gdyby podpisala to i tak
    moglaby dowodzic ze pracodawca nie zapewnil nalezytych warunkow do
    zabezpieczenia mienia (dostep osob trzecich do mienia) i uwolnilaby sie od
    odpowiedzialnosci.

    > Pracodawczyni powiedziala jej,ze wyplaty za m-c wrzesien nie dostanie, bo
    > pokryje ewentualne braki w remenencie. Czy ma prawo tak zrobic? I czy moze
    > mojej zonie nie wydac swiadectwa pracy?/

    Nie ma prawa tak zrobic. W razie sporu sad zasadzi wyplate wynagrodzenia i
    zobowiaze do wydania swiadectwa pracy.

    Dan

  • 3. Data: 2003-09-09 17:39:13
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 9 Sep 2003 18:55:57 +0200, "bzyku"
    <b...@N...SPAM.op.pl> zakodował:

    >pokryje ewentualne braki w remenencie. Czy ma prawo tak zrobic? I czy moze
    >mojej zonie nie wydac swiadectwa pracy?/

    Nie może. W razie czego PIP i/lub ewentualnie sąd pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775