  • 11. Data: 2004-02-07 10:39:08
    Temat: Re: Rozwiazanie umowy, a wypowiedzenie
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    wirtualna wrote:
    > odstapic, nie wypowiedziec

    A jak myślisz, pytającemu chodzi o mozliwość uwolnienia się od tej
    umowy, czy o teoretyczne konstrukcje?

    KG

  • 12. Data: 2004-02-07 10:40:01
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Marcin wrote:
    > Jesli jest inaczej prosze wyprowadzic mnie z bledu. Inne interpretacje mile
    > widzane :)

    trzeba by jeszcze sięgnąć do prawa telekomunikacyjnego...

    KG

  • 13. Data: 2004-02-07 11:56:10
    Od: "Marcin" <m...@b...maila.pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości
    > trzeba by jeszcze sięgnąć do prawa telekomunikacyjnego...

    A jesli nie jest to umowa "telekomunikacyjna", a np. umowa o swiadczenie
    dostepu do Internetu albo telewizji kablowej?
    Chodzi mi o sytuacje, gdy nie istnieja zadne "dodatkowe" przepisy.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2004-02-07 14:03:44
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Marcin wrote:
    > A jesli nie jest to umowa "telekomunikacyjna", a np. umowa o swiadczenie
    > dostepu do Internetu albo telewizji kablowej?

    a te nie są?

    > Chodzi mi o sytuacje, gdy nie istnieja zadne "dodatkowe" przepisy.

    wtedy pewnie można by stosować art.491 kc: nie wykonuje - wyznaczenie
    terminu z zagrożeniem, że odstąpisz, po upływie terminu oświadczenie o
    odstąpieniu

    KG

  • 15. Data: 2004-02-07 17:47:16
    Od: "Marcin" <m...@b...maila.pl>

    > a te nie są?

    Nie wiem, w kazdym razie w mojej umowie dotyczacej uslugi dostepu do
    Internetu nie ma zadnej wzmianki jakoby mialy inne przepisy cos regulowac
    (zdaje sobie sprawe ze to o niczym nie swiadczy).

    > wtedy pewnie można by stosować art.491 kc: nie wykonuje - wyznaczenie

    Art 491 KC dotyczy umow wzajemnych. Czy taka umowa pomiedzy firma, ktora
    zobowiazuje sie swiadczyc mi usluge dostepu do internetu, a moja osoba,
    ktora zobowiazuje sie im placic abonament to umowa wzajemna?

    Bo jak czytam wg KC:
    "Umowa jest wzajemna, gdy obie strony zobowiązują się w taki sposób, że
    świadczenie jednej z nich ma być odpowiednikiem świadczenia drugiej" - to
    niestety przekracza moj poziom percepcji (mimo ze logike na studiach mialem)
    ;) O so chozi?

    --
    Marcin