  • Data: 2004-02-06 09:30:44
    Temat: Re: Rozwiazanie umowy, a wypowiedzenie
    Od: "Marcin" <m...@m...brak.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości
    news:bvuefe$sb7$1@inews.gazeta.pl...
    > wirtualna wrote:
    > a dlaczego nie? to zależy czym będzie "niewywiązywanie się" ale art.491,
    > 492 kc...

    No wlasnie. Firma jest zobowiazana swiadczyc mi usluge (zalozmy ze chodzi o
    operatora telefonicznego, telewizje kablowa itp.).
    Mimo terminowego regulowania naleznosci (czyt. wzorowy klient - uzytkownik)
    od kilku dni nie dziala telefon (brak sygbalu), albo nie ma sygnalu
    telewizyjnego. I na pewno jest to wina Firmy swiadczacej ta usluge.
    Rozumiem ze mysl art 491 KC moge wyznaczyc im termin np tydzien czasu na
    usuniecie awarii a w przeciwnym wypadku odstapic od umowy.
    Rozumiem ze moge napisac im reklamacje z takim oswiadczeniem i odstapic od
    umowy jesli nie naprawia awarii w ciagu tygodnia, mimo iz w umowie mam
    napisane ze nie moge jej rozwiazac przed uplywem 6 miesiecy i mimo
    miesiecznego okresu wypowiedzenie umowy.
    Zakladam, ze Firma nie naprawi awarii - czy po tygodniu rowniez na pismie
    musze oswiadczyc odstapienie od umowy? Czy stanie sie to automatycznie.

    Jesli jest inaczej prosze wyprowadzic mnie z bledu. Inne interpretacje mile
    widzane :)

    --
    Marcin