    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozwišzanie umowy o prac
    Date: Tue, 17 Jul 2007 06:35:30 +0000 (UTC)

    Dnia Mon, 16 Jul 2007 23:59:12 +0200, andrew napisał(a):

    > Mam pytanie dot. rozwišzania umowy o pracę trwajšcej ponad 10 lat.
    > Mianowicie, zostało złożone wypowiedzenie 3 miesięczne, którego trzeci
    > miesišc kończy się w lipcu.

    Mamy rozumieć, że było złożone nie później niż 30 kwietnia? No to
    pracujesz do 31 lipca.

    > Teraz pracodawca twierdzi, że nieakceptuje wypowiedzenia i że nie puœci
    > pracownik w trakcie sezonu (na poczštki sierpnia) (pracownik fizyczny).
    > I twierdzi, że ma do tego prawo. Czy jest tak w rzeczywistkoœci, że
    > wypowiedzenie w pewnych okolicznoœciach można przesunšć / odrzucić? W
    > końcu pracodawca miał aż 3 miesišce na znalezienie pracownika.

    Nie ma takiego prawa. Ale pytanie pomocnicze: jakie masz dowody, że to
    wypowiedzenie złożyłeś?

    > Także chciałem się spytać, czy pracodawca może odmówić wykorzystania
    > urlopu, który przysługuje od poczštku tego roku, przed odejœciem
    > pracownika z pracy. Albo wymusić zamianę urlopu na pienišdze (jeżeli
    > pracownik tego nie chce).

    Tak. Mówiąc w uproszczeniu o terminie udzielenia urlopu decyduje w
    pierwszej kolejności ogłoszony w firmie plan urlopów, a w drugiej
    pracodawca. W wypadku rozwiązania umowy może zamiast urlopu w naturze
    wyypłacić ekwiwalent. Pracownik ma tu niewiele do powiedzenia - z wyjątkiem
    4 dni urlopu "na żądanie", które pracownik może wziąć w wybranym przez
    siebie terminie.

    > Byłbym wdzięczny za podanie odpowiednich paragrafów.

    Nie chce mi się :) Sam poszukaj w kodeksie pracy.