  • 1. Data: 2002-08-23 09:21:55
    Temat: Rozpowechnianie freeware. Pomocy.
    Od: "comboy" <c...@o...pl_popraw_sobie>

    Witam.
    Chciałbym przedstawić taką sytuację.
    Sprzedaję na aukcji internetowej płytę CD z różnymi programi freeware i
    shareware (żadnych cracków etc.). Piszę wyraźnie że licytują cenę nośnika, a
    programy są gratis. No i teraz admin usuwa mają aukcję podając jako argument
    to, że muszę mieć pozwolenie od producentów na rozpoweszechnianie tych
    programów (ale przecież znaleźć można je wszędzie w internecie).
    Czy ktoś może wie jak to jest i czy rzeczywiście admin miał rację, a jeżeli
    nie, to jak mogę mu to udowodnić ?

    Z góry bardzo duże dzięki za pomoc.

    --
    Pozdrawiam - COMBOY;
    WWW: http://www.pasja.prv.pl;

  • 2. Data: 2002-08-23 09:30:16
    Temat: Re: Rozpowechnianie freeware. Pomocy.
    Od: "Daniel /Dan/ Sniegon" <d...@p...pl>

    Użytkownik "comboy" <c...@o...pl_popraw_sobie> napisał w wiadomości
> [...]
    > programów (ale przecież znaleźć można je wszędzie w internecie).
    > Czy ktoś może wie jak to jest i czy rzeczywiście admin miał rację, a

    W licencji programu masz zaznaczone, czy mozesz go kopiowac i w jakiej
    formie rozpowszechniac.
    Wiec IMHO mial racje - chyba ze przeczytales te wszystkie licencje (przede
    wszystkim w
    sharewarach) i nie bylo w zmianki o zakazie nagrywania programu na CDR a
    jezeli byla
    to musisz miec zgode autora.

    Pozdrawiam
    Dan

    PS. Myslisz, ze skladanie np. CD do czasopism komputerowych to taka prosta
    robota? Najwiecej czasu sie
    traci na sciaganie zezwolen/pozwolen/licencji bleeeeeeee :(

  • 3. Data: 2002-08-23 09:34:26
    Od: "comboy" <c...@o...pl_popraw_sobie>

    Użytkownik "Daniel /Dan/ Sniegon" <d...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > robota? Najwiecej czasu sie
    > traci na sciaganie zezwolen/pozwolen/licencji bleeeeeeee :(

    Hmmm... no dobrze. Ale do umieszczenia programu na stronce nie trzeba mieć
    żadnych zezwoleń prawda ? Czy w takim razie mam prawo do rozpowszechniania
    wersji offline mojej strony ( z tymi programami) ?

  • 4. Data: 2002-08-23 09:51:52
    Od: "comboy" <c...@o...pl_popraw_sobie>

> [...]
    > wszystkim w
    > sharewarach) i nie bylo w zmianki o zakazie nagrywania programu na CDR a

    Sorka że tak za wracam głowę, ale na prawie się nie znam. Mam taki tekst:
    <ciach>
    11 Distributing the Software

    You are specifically prohibited from charging, or requesting donations, for
    any such copies, however made; and from distributing the Software and/or
    documentation bundled with other products (commercial or otherwise) without
    prior written permission form the Licensor.
    Free License version may be distributed on Magazine Cover CDs or web sites
    with the following conditions: You shall keep the Licensor informed about
    magazine cover distribution or web site distribution prior to distribution
    and official 3DMark(r) logo shall be visible in the magazine, CD or the web
    site.

    </ciach>

    z licencji 3DMarka. Czy ta licencja pozwala mi na rozpowszechnianie takie
    jak to wyżej opisałem ? A szczególnie czy nie naruszam pierwszego akapitu ?
    Przypominam, iż w treści aukcji jest informajca o tym że licytowany jest
    nośnik.

    PS. Te licencje są naprawdę długie :]
    --
    Pozdrawiam - COMBOY;
    WWW: http://www.pasja.prv.pl;

  • 5. Data: 2002-08-23 09:53:11
    Od: "Daniel /Dan/ Sniegon" <d...@p...pl>

    > Hmmm... no dobrze. Ale do umieszczenia programu na stronce nie trzeba mieć
    > żadnych zezwoleń prawda ?

    Licencja danego programu to mowi - czy masz prawa czy nie.
    W wiekszosci przypadkow w licencji jest napisane, ze
    mozna rozpowszechniac przez internet nagrywac na cdr itp. itd.
    Ale niestety nie wszystkie.

    Pozdrawiam
    Dan

  • 6. Data: 2002-08-23 10:04:38
    Od: "Daniel /Dan/ Sniegon" <d...@p...pl>

> [...]
    ?
    > Przypominam, iż w treści aukcji jest informajca o tym że licytowany jest

    No i niby mozesz - ale z zachowaniem, ze:
    1) bedzie wszystko tak jak sciagnoles ze strony producenta (nienaruszony
    plik)
    2) bedzie dolaczona licencja
    3) bedzie widoczne oficjalne logo 3DMark
    visible in the magazine, CD or the web site. (widoczne w magazynie, CD lub
    stronie www).

    Wiec pewnie juz zlamales 3 punkt

    Pozdrawiam
    Dan

  • 7. Data: 2002-08-23 10:39:01
    Od: "comboy" <c...@o...pl_popraw_sobie>

> [...]
    > 3) bedzie widoczne oficjalne logo 3DMark
    > visible in the magazine, CD or the web site. (widoczne w magazynie, CD lub

    Logo to nie problem.
    Może wydrukuję ze 2 strony opisów programów i będę dołączął CD (do tej niby
    gazetki, bo o tym jest mowa w większości licencji ). No to się biorę za
    czytanie tych licencji... blee.

    Jeszcze raz dzięki za pomoc. (Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś opinie na ten
    temat to też chętnie wysłucham)

  • 8. Data: 2002-08-23 12:50:27
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

[...]

    Domyslam sie, ze nie masz pisemnej zgody autora...

[...]

    Zapewne nie jestes swiadomy tego, ze musisz o kazdym wykorzystaniu programu
    (czy na cd zalaczonym do czasopisma, czy umieszczonym w Internecie)
    powiadamiac autora 3dmark...
    Logo swoja droga, ale to blahostka.

    GreG