    From: "Paweł Świtaj" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozdzielnosc majatkowa, a uzyczenie samochodu
    Date: Mon, 21 Mar 2005 13:48:35 +0000 (UTC)

    Niestety nie znam dokladnie przepisow podatkowych, stad moje pytanie.

> [...]
    > ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne [...]
    > 2. Przychodem z działalności gospodarczej są również:
    > [...]
    > 8) wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych
    > nieodpłatnych świadczeń, obliczonych zgodnie z art. 11
    > ust. 2-2b,
    > z wyjątkiem otrzymanych od osób zaliczonych do I i II grupy
    > ^^^^^^^^^^^
    > podatkowej w rozumieniu przepisów o podatku od spadków i darowizn,
    > -----

    > Znaczy: że miałbyś przychód do opodatkowania, tak ?
    Tesc nalezy do I-szej grupy, podobnie jak zona (logicznie rzecz biorac, to i z
    tesciem zyje w rozdzielnosci majatkowej, wiec na moj rozum, nie powinno byc z
    tym problemu), niestety moja ksiegowa mowi mi co innego (wczesniej mowila tez
    co innego) i dlatego skolowacialem.
    > Jakbyś go "bezproblemowo" określił ?
    J.W. I-sza grupa podatkowa.
    > I jakie stanowisko zajmujesz w kwestii czy taki przychód jest KUP ?

    > :)
    > Chyba masz ustawę do przeczytania... ;)
    Czy chodzi tu tylko o ustawe o podatku dochodowym, czy jakas jeszcze?
    Dziekuje za podpowiedzi, ale nie wiem, czy juz jestem pewien, co i jak :)