  • Data: 2007-07-06 22:44:40
    Temat: Re: Rowerzysta a prawo drogowe
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 06-07-2007 o 22:53:08 pawelj <pawel_jajko. antyspam
    <...@p...onet.pl>> napisał(a):

    > A ja widz?. Za takie wymijanie praw? stron? na miejscu policji da?bym
    > najwy?szy mo?liwy mandat.
    > Z tego co poami?tam z kursu na pj to na drodze wymija si? tylko z lewej
    > strony. Z prawej tylko wtedy gdy pojazd przed nami skeca w lew? i
    > sygnalizuje to.

    Zle pamietasz. Scenka sytuacyjna:
    Mamy droge dwujezdniowa, rozpatrujemy sytuacje na jednej z jezdni.
    Skrzyzowanie, czerwone swiatlo. Na lewym pasie (oba do jazdy prosto... ew.
    prawy rowniez do skretu w prawo) stoja 4 samochody, na prawym ani jednego.
    Z tylu nadjezdza samochod. Chcesz kierowcy tego samochodu wlepic
    "najwyzszy mozliwy mandat" za staniecie na tym prawym pasie? Kogos
    rozjechal po pijanemu, czy jak? On nawet wykroczenia nie popelnil.

    > Tylko po to ?eby za chwil? ci co stali w korku/ na ?wiat?ach/ na
    > przeje 1/4 dzie
    > psioczyli na tego yntelygenta na rowerze, ?e korkuje pó? drogi? Bo
    > przecie?
    > jak on ju? z przodu b?dzie to tak b?dzie jecha? ?eby go bro? bo?e nikt
    > nie wyprzedzi?.

    Masz jakies traumatyczne przezycie z dziecinstwa chyba. Nawet nie masz
    pojecia ilu jest kierowcow psioczacych na normalnie jezdzacych
    rowerzystow. Prawie nigdy nie wymijam z prawej na swiatlach. Jesli jest
    czerwone, staje normalnie w kolejce. Jak mi sie za to odwdzieczaja
    kierowcy z tylu? W najlepszym wypadku potrabia. Wiekszosc stara sie jakos
    zmiescic pomiedzy rowerem a samochodem na lewym pasie, wygrazajac przy
    okazji piesciami i krzyczac "spierd... na chodnik".

    > Bardzo dobrze dzia?a jak kto? na rowerze mnie wyprzedza z prawej a mi
    > wtedy przyjdzie ochota na umycie szyb :)

    No i kto tu teraz jest debilem, co? Wlasnie przez takich glabow jak Ty
    zwieksza sie liczba wypadkow. Chec zemsty u kierowcow (wszelakich, nie
    tylko zmotoryzowanych) to jakas straszliwa plaga.

    > Pozdrawiam inteligentnych inaczej na dwóch kó?kach z prawej strony auta

    Przyznam szczerze, ze zupelnie nie mam pojecia kogo pozdrawiales, za
    pomoca tego fikusnego zdania.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.