    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Roszczenie z umowy przedwstepnej
    Date: Thu, 21 Feb 2013 12:42:46 -0600

    Piotr Matulewicz wrote:
    > Witam,
    >
    > Zamierzam kupic dzialke spisujac umowe przedwstepna z terminem umowy
    > ostatecznej do 1 roku, zadatkiem i wpisem rosczenia wykonania umowu do KW.
    > Na ile taka konstrukcja uchroni mnie w przypadku smierci sprzedajacego przed
    > podpisaniem umowy ostatecznej.

    jak bedzie w formie notarialnej bedziesz mogl spadkobiercow przymusic do
    wykonania umowy wlasciwej.

    jak sobie to spiszecie na kartce papieru sami, to co najwyzej ugrasz
    tylko tyle i zapiszesz jako konsekwencje zerwania umowy.

    zaplac duzy zadataek > 50% to bedziesz mial duzo do zwrotu a i zerwanie
    bedzie dla nich malo opłacalne.

    W takim przypadku to tobie bedzie sie opłacało, czekac i zobaczyc, czy
    sie wyrobią z podpisaniem umowy. Dzien po terminie to ty mozesz zerwac
    umowe i zazadac zwrotu zadatku.
    Tylko dobrze skalkuluj czy bedzie z czego ten zadatek odzyskac.

    znam goscia, ktory w ten sposob zarabia. wplaca 90% w postaci zadatku
    po czym czeka na potkniecie drugiej strony i procesuje sie o zwrot
    podwojnego zadatku.
    urzednicy raczej nie przywykli do robienia czegokolwiek w terminie i
    mozna z tego niezle zyc.

    > Jezeli do terminu spisania umowy ostatecznej spadkobiercy nie spisza ze mna
    > umowy ostatecznej to bede musial ich sobie ustalic

    nie do konca.
    ustali sobie ich sad w postepowaniu spadkowym

    o ile o postepowanie spadkowe nie wystapil wczesniej nikt ze
    spadkobiercow, to bedziesz mogl to zrobic ty.
    wowczas "sami sie ustalą".

    > i do kazdego z osobna
    > wystapic o zwrot przypadajacej mu czesci zadatku (w podwojnej wysokosci
    > oczywiscie) a w przypadku odmowy z kazdym z osobna sie sadzic?

    tez nie do konca.

    do czasu dzialu spadku dlugi spadkowe sa solidarne, wiec bedziesz mogl
    dorwac tylko jednego i oskubac do bolu.
    Limitem bedzie tutaj przyjecie spadku z dobrodziejstwem inwentarza, no
    ale jak rozumiem to nie bedzie problem bo spadek wartosc by mial i to
    wystarczajaca.

    oczywicie jak bedzie dzial spadku to bedziesz sobie musial kazdego
    indywidualnie skubac.

    > Czy w przypadku przeciagajacej sie sprawy spadkowej pozostanie mi czekanie
    > na jej zakonczenie czy bede mial jakies inne mozliwosci dzialania?

    nie za bardzo.
    ale nie widze powodu, dla ktorego sprawa spadkowa mialaby sie przeciagac.
    na pewno tego nie zalatwisz w dwa trzy czy dni. Relany termin to kilka
    miesiecy, jak sie wszyscy beda ociagac to tak ze dwa lata zejdzie.