    From: "margieta" <z...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Roszczenia pieniezne z powoctwa cywilnego [dlugawe]
    Date: Sat, 16 Aug 2003 14:23:52 +0200

    Czesc, czesciowo odpowiedzi na pyt juz masz, moze jeszcze to:

    > 2) dlaczego sad uznaje sie za niewlasciwy i oddaje sprawe do wroclawia?
    > jakie moga byc tego powody?

    Bo to jest kwota 94 000 zl a zgodnie z k.p.c. sprawy o prawa majatkowe
    w ktorych wartosc przedmiotu sporu przekracza 30 000 zlotych
    do wlasciwosci sadu okregowego.
    Jesli powod zle wniesie to sad z urzedu to "koryguje" i przesyla do
    wlasciwego.

    > 3) gdzie teraz sie zglosic, aby dowiedziec sie o co w tym pozwie
    konkretnie
    > chodzi?

    W kazdym pozwie musi byc oznaczone zadanie pozwu=roszczenie.
    W Twoim na pewno tez jest, niewykluczone, ze jest niejasne, wtedy Sad wzywa
    powoda do sprecyzowania zadania pozwu, musi byc konkretnie wiadomo
    o co chodzi. Co do zglaszania sie gdziekolwiek mysle ze na razie nie ma
    sensu,
    bo w tzw aktach sprawy w Waszym przypadku teraz najprawdopodobniej znajduje
    sie tylko pozew + ewentualne zalaczniki (o nich na ogol jest adnotacja w
    tresci pozwu).
    Jesli pozwana nie wie o co chodzi, dowie sie na pewno na pierwszej
    rozprawie, na ktora
    otrzyma wezwanie (i nalezy sie stawic koniecznie bo w przeciwnym wypadku
    moze
    zapasc wyrok zaoczny!), gdy Sad wezwie powodke do sprecyzowania żądania
    pozwu.
    Oczywiscie wszystkie te uwagi dotycza sytuacji gdy pozwana naprawde nie ma
    nic na
    sumieniu wzgledem powodki. Jesli jest inaczej, a nie byla wzywana przez
    powodke
    do uregulowania naleznosci? przed skierowaniem sprawy do sadu - najlepiej -
    jesli
    chce faktycznie zaplacic i nie ponosic kosztow procesu ktore ja obciaza w
    razie przegranej
    uznac żądanie pozwu przed pierwsza czynnoscia procesowa podnoszac iz nie
    dala
    powodu do wytoczenia sprawy.

    > 4) zakladamy ze to jest jakis przekret (a nie zart) i pani xxx robi to na
    > powaznie - co jesli moja dziewucha yyy nie bedzie odbierac wezwan na
    > rozprawe? (sprawy beda odraczane? czy istnieje mozliwosc zfinalizowanie
    > takiej sprawy zaocznie? po x-tym nie odebraniu wezwania pani yyy bedzie
    > doprowadzona sila? inne rozwiazania)

    Absolutnie polecam odbieranie korespondncji sadowej - o skutkach
    niestawiennictwa
    na pierwsza rozprawe - jak wyzej.

    pozdrawiam
    malkola