  • 1. Data: 2002-04-17 15:18:31
    Temat: Rezygnacja z umowy o dzieło - co zrobić?
    Od: "Łukasz Lachowicz" <l...@f...com>

    Witam, mam następujący problem:

    Podpisałem umowę o dzieło na 1 miesiąc na pewną kwotę. miałem pracowac jako
    grafik komputerowy. Pracowałem przez tyfdzień - skanowałem fotki, zrobile
    grafikę na 1 serwis i oczekiwałem na kolejne zdjęcia e-mailem ale nei
    przychodziły. Gdy napisalem maila z pytaniem o co chodiz dostałem
    nastepującyą odpowiedź:

    "Stary wiem że nie dostałeś zdjęć ale jest to zwiazane z rezygnacją
    współpracy z tobą.Oczywiście odezwij się to rozliczymy się za powiedzmy
    tydzień pracy."

    W związku z tym mam pytanko: czy jest jakąs możliwość aby dostać pełną
    kwotę? Co mam im powiedzieć, jeżeli będę chciał.

    z góry dziękuję za odpowiedź.

    --

    ---
    Łukasz Lachowicz

  • 2. Data: 2002-04-17 16:43:01
    Temat: Re: Rezygnacja z umowy o dzieło - co zrobić?
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Wed, 17 Apr 2002, Łukasz Lachowicz wrote:

    > W związku z tym mam pytanko: czy jest jakąs możliwość aby dostać pełną
    > kwotę? Co mam im powiedzieć, jeżeli będę chciał.

    Muszą ci zapłacić całość wynagrodzenia minus to co zaoszczędziłeś z powodu
    niewykonania dzieła (np. materiały których nie nabyłeś). Art. 644 KC.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-18 09:39:47
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ W związku z tym mam pytanko: czy jest jakąs możliwość aby dostać pełną
    >+ kwotę? Co mam im powiedzieć, jeżeli będę chciał.

    Jakieś warunki zerwania/niewywiazania się z umowy chyba
    w umowie masz ??
    Jeśli nie... no to chyba należy ci zię za to co zrobiłeś
    (rozumiem że szukać w KC)
    A w ogóle to mi dość ciekawie brzmi: umowa o DZIEŁO jest umową
    o DZIEŁO a nie czas wykonywania :] (to mogłoby być zlecenie).
    Powinna należeć ci się proporcja od CZĘSCI DZIEŁA (którą
    wykonałeś) a nie CZĘŚCI CZASU (który na to poświęciłeś), jako
    że "ile czasu" (poświęciłeś) to nikogo nie powinno obchodzić.
    Jeśli "dzieło" opiewało na obróbkę dajmy na to 1000 zdjęć
    a obrobiłeś ich 250 - oraz w umowie NIE MA zapisu o odszkodowaniach
    z tytułu odstąpienia - to na zdrowy rozum należy ci się 1/4
    zapłaty. MÓGŁBYŚ dochodzić (tak "z urzędu") więcej, jeśli
    byłoby oczywiste że poniosłeś udokumentowane koszty
    które miały rozłożyć się na całość (pewnie tak nie jest),
    jako że UoD pozwala koszty rozliczać - więc należy przyjąć
    że "wtopienie" środków byłoby uzasadnione umową.

    Pozdrowienia, Gotfryd