  • Data: 2004-07-23 12:29:04
    Temat: Re: Rewizja domowa za ABONAMENT TV?
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    <s...@s...eu.org> napisal(a):
    > Państwo nie wymaga zgłaszania chęci zakupu odbiornika, to raz.
    > Nie można zgłosić faktu posiadania odbiornika, którego się nie posiada,
    > to dwa. Trzy - jeśli ustawa nie precyzuje terminu zgłoszenia, to trzeba
    > domniemywać, że należy to uczynić niezwłocznie. I nie sądzę, żeby
    > jakikolwiek sąd uznał, że zbędną zwłoką będzie odwiezienie telewizora do
    > domu, żeby mi go z auta z parkingu pod urzędem nie za*bali.

    A tak w ogóle to idea abonamentu RTV w obecnej formie nie trzyma się
    kupy, bo są tutaj możliwe dwa podejścia:

    1) na 'misję' publicznych środków przekazu składa się całe
    społeczeństwo. Czyli opodatkowujemy wszystkich równo, najlepiej
    odciągając kasę z innych podatków, bo po co mnożyć biurokrację.

    2) na tę 'misję' składają się osoby rzeczywiście słuchające/oglądające
    publiczne media. I wtedy tylko takich opodatkowujemy.

    Podatek od posiadania, bo tym jest w rzeczywistości abonament RTV, nijak
    w takiej formie nie pasuje. Jest reliktem z czasów, kiedy posiadanie
    było równoznaczne z oglądaniem i słuchaniem publicznych mediów, bo
    innych nie było, a TBSAT była zakazana.

    No i, last but not least, gdzie ta 'misja'?! Produkcja kiepawych
    polskich filmików typu 'chłopaki nie płaczą'? Telenowele o rodzinie
    Lubiczów? Durne seriale od naszych sojuszników zza oceanu? Teleturniej
    'Familiada'? Powtarzane po kilkanaście razy seriale o porucznikach
    Borewiczach? Czy też może bajońskie (i w dodatku UTAJNIONE!!!) płace
    czołowych dziennikarzy-gwiazd TVP, którzy za przeczytanie z promptera
    wieczornych wiadomości dostają więcej niż przeciętny emeryt na cały
    miesiąc?! Z misji to ja widzę PR2 i Radio Bis, no i może raz na miesiąc
    w TVP1 pojawi się dobry film w niedzielę po 22:00. Na to starczyłoby po
    złotówce na rok od każdego.

    No dobra, wiem, śp. 'Koło fortuny' - to była dopiero misja!
    --
    Samotnik