  • Data: 2019-07-16 10:31:51
    Temat: Re: Resort cyfryzacji bierze się za kradzieże tożsamości
    Od: Wojtek <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeśli rozważamy opcję nieuczciwości urzędnika, to może przy okazji sobie
    > te dane notować. Jeśli będzie to cwanie i z umiarem robił, to w praktyce
    > latami może się nikt nie zorientować.

    Właśnie na tym polega problem. Nie da się tego sprawdzić, kto przetwarza
    moje dane osobowe. I żadna tam ochrona danych osobowych czy RODO nie
    rozwiązuje problemu.
    Nie da się nikomu udowodnić np., że ktoś nauczył się na pamięć imienia,
    nazwiska, adresu, PESELU itp. Czy chociażby, jak wspominasz, że ktoś
    sobie to zanotował na kartce.
    Tak więc ochrona danych osobowych - to fikcja. Działa tylko wśród
    uczciwych. Wśród nieuczciwych - już nie działa.

    Pozdrawiam,
    Wojtek